آفتاب

دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه اسلوواکی با بروجردی

دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه اسلوواکی با بروجردی

لوبومیر رهاک، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه اسلواکی، روز گذشته با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،بروجردی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه مجالس بعنوان نمایندگان مردم می توانند به رشد و گسترش مراودات در عرصه‌های مختلف شتاب دهند، گفت: ظرفیت‌های فراوان سیاسی، اقتصادی و صنعتی در جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی وجود دارد و ارتقای سطح همکاریهای مشترک فیمابین برای دو کشور مفید است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را به ضرر کشورهای اروپایی دانست و افزود: کشورهای غربی با کاهش یکطرفه روابط و اعمال تحریمها عملا فرصتهای تجاری و بازرگانی را از شرکتهای خوب سلب کردند و در نقطه مقابل ایران توانسته براحتی نیازهای خود را بدون هیچ مشکلی از دیگر کشورها تامین نماید.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه بویژه بحران سوریه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه می‌باشد و برگزاری انتخابات در سوریه می‌تواند به روند برقراری صلح و‌ آرامش در سوریه کمک نماید.

وی در پایان ساخت سلاح هسته‌ای را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و بر حق مسلم کشورمان در استفاده صلح‌آ‌میز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

در ادامه این دیدار لوبومیر رهاک مدیرکل سیاسی وزارت خارجه اسلواکی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ در منطقه و جهان خواند و گفت: رویکرد سازنده ایران نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش کمک فراوانی نماید.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه اسلواکی با ابراز امیدواری از روند مذاکرات 1+5 و جمهوری اسلامی ایران افزود: اسلواکی از حق همه کشورها در داشتن دانش صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب مقررات بین المللی حمایت می‌کند و ادامه مذاکرات طرفین می‌تواند به رشد و توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و ایران منجر گردد.

بروجردی و لوبومیررهاک در پایان به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل دو جانبه و بین‌المللی مورد علاقه طرفین پرداختند و بر وجود فضای مثبت سیاسی، اقتصادی و صنعتی در دو کشور برای بالا بردن همکاریهای مشترک تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N268524

وبگردی