آفتاب

آمریکا در تدارک تحریم‌های جدید علیه روسیه

آمریکا در تدارک تحریم‌های جدید علیه روسیه

دولت آمریکا در حال کار بر روی طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه است و این در صورتی اجرایی می‌شود که مسکو اقدامات تهاجمی خود علیه اوکراین را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جریان نشستی در کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما این هفته و طی روزهای آتی در تلاشیم تا بسته دیگری را برای اعمال تحریم علیه روسیه در نظر بگیریم و این در صورتی است که اقدامات تهاجمی بعدی علیه اوکراین از جانب مسکو صورت پذیرد.

قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در تلاش هستند تا دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور را به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دولت مسکو تحت فشار قرار دهند. حتی ممکن است این اقدام یک‌جانبه و بدون حمایت اتحادیه اروپا صورت گیرد چرا که قانونگذاران آمریکایی منتظر واکنش اتحادیه اروپا و اقدامی از سوی آن‌ها نخواهند ماند.

رابرت منندز، سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: روسیه دست به انجام هر کاری می‌زند تا انتخابات 25 مه 2014 در اوکراین را متزلزل و مخدوش کند. به نظر می‌رسد که ضرورت دارد برای از میان برداشتن پیامدها و عواقب بعدی اقدامی صورت گیرد تا بیش از این، اخلال در روند سیاست اوکراین صورت نگیرد.

بیش از 20 سناتور جمهوری‌خواه از جمله اعضای کمیته نام برده به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر و سختر علیه روسیه هستند که از جمله این تحریم‌ها می‌توان به تحریم‌ها علیه بانک‌های اصلی و کمپانی‌های انرژی روسیه اشاره کرد.

این نشست در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با خشم برخی از قانونگداران همراه بود چرا که برخی از این افراد مقام‌های دولت واشنگتن را به تعلل در تصمیم‌گیری‌ها متهم کرده‌اند.

باب کروکر، سناتور ایالت تنسی آمریکا و یکی از مقام‌های ارشد جمهوری‌خواه در کمیته مذکور گفت: من از دست دولت اوباما ناراحت هستم. آن‌ها هیچ اقدامی برای کمک و حمایت از مردم اوکراین انجام نمی‌دهند.

معاون وزارت دفاع آمریکا نیز در این باره گفت: واشنگتن 18 میلیون دلار تسلیحات غیرکشنده از جمله مواد غذایی و یونیفرم به اوکراین ارسال کرده است، اما اوکراین از ما درخواست کمک بیشتری دارد. با این حال پنتاگون تصمیم نگرفته که کمک‌های بیشتری را به دولت کی‌یف ارائه دهد.

در همین حال دنیل گلاسر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا به قانونگذاران این تضمین را داد که هیچ برنامه‌ای برای از سرگیری مذاکرات درباره افزایش یا کاهش بودجه و همچنین توافق بر سر مالیات آمریکایی‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N268496

وبگردی