آفتاب
همزمان با سفر بلندپایه ترین هیات بخش خصوصی ایران

روز اقتصاد ایران و تونس در تاریخ روابط دو کشور ثبت شد

روز اقتصاد ایران و تونس در تاریخ روابط دو کشور ثبت شد

بیروت – ایرنا – همزمان با سفربلندپایه ترین هیات بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران به کشور تونس، شورای دوجانبه بازگانان تشکیل و روز اقتصاد ایران و تونس در تاریخ روابط دو کشور ثبت شد.

به گزارش ایرنا، مهندس «غلامحسین شافعی » رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راس هیاتی از این اتاق و یک گروه 26 نفره از تجار و فعالان اقتصادی کشور به تونس سفر کردند.

در جریان این سفر4 روزه که روسای اتاق های بازرگانی اصفهان و شیراز هم حضور داشتند، دو طرف 4 یادداشت تفاهم امضا کردند و نمایشگاه های اختصاصی عرضه محصولات جمهوری اسلامی ایران در شهر های تونس (پایتخت) و صفاقس نیز برگزار شد

هیات اتاق ایران در این سفر علاوه بر آشنایی با امکانات اقتصادی و فرصت های تجاری تونس، ظرفیت ها ، فرصت ها و امتیازات تجاری و سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران را برای تجار و فعالان اقتصادی تونس تشریح کرد.

رییس اتاق اصفهان با هر یک از روسای اتاق های بازرگانی تونس (پایتخت)، مرکزی و صفاقس موافقتنامه های همکاری دو جانبه امضا کردند.

برگزاری روز اقتصاد ایران و تونس در محل اتحادیه بازرگانی و صنایع و صنایع دستی تونس (یوتیکا) و امضای موافقت نامه تشکیل شورای بازرگانان دو کشور توسط مهندس شافعی رئیس اتاق ایران و خانم بوشماوی رئیس یوتیکا از مهمترین دستاوردهای این سفر 4 روزه بود.

دو طرف موافقت کردند که هیات بزرگ اقتصادی تجاری تونس در سال جاری به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

همزمان با روز کارگر نمایشگاه دائمی و اختصاصی محصولات جمهوری اسلامی ایران به وسعت بیش از 2500 متر مربع در شهر صنعتی صفاقس با حضور رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق صفاقس و تجار دو کشور افتتاح شد.

هیات ایرانی در سفر به استان های سوسه و صفاقس همچنین با استانداران و روسای اتاق ها و تجار این دو استان دیدار و گفت وگو کردند.

هیات اتاق ایران همچنین از نمایشگاه شرکت ایران خودرو در شهر سوسه دیدن کرد.

با حضور هیات اتاق ایران و تجار دو کشور ایران و تونس نمایشگاه دائمی محصولات ایران در شهر تونس نیز به بهره برداری رسید.

دیدار با وزیران بازرگانی، صنایع و همکاری های بین المللی ، رئیس اتحادیه کشاورزی و شیلات تونس نیز از دیگر برنامه های سفر هیات بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به این کشوربود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در ضیافت شام سفارت به افتخار هیات تجار و بازرگانان ایرانی فرصت های منحصر به فرد همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و تونس را تشریح کرد.

« پیمان جبلی» با اشاره به جایگاه مهم تونس در شمال افریقا، این کشور را به منزله دروازه ورود ایران به بازار کشورهای مغرب عربی و کشورهای افریقایی زیر خط صحرا و حتی کشورهای اروپایی دانست.

همزمان با این مراسم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از کتاب ظرفیت های اقتصادی و تجاری تونس در سال 2014 که به همت نمایندگی جمهوری اسلامی ایرن در تونس تهیه شده است ،رونمایی کرد.

مهندس شافعی، تهیه این کتاب را گام مهمی در معرفی زمینه ها و فرصت های جدید تونس برای توسعه بازارهای ایران دانست.

هیات ایرانی بعداز 4 روز پرکار و تلاش به کشور بازگشت.

خاورم ** 1324
کد N268397

وبگردی