آفتاب

آغاز حمله نیروهای اوکراینی به شهر ماریوپول

آغاز حمله نیروهای اوکراینی به شهر ماریوپول

مسکو- ایرنا - رسانه های خبری روسیه از آغاز حمله نیروهای اوکراینی به ماریوپول شهر دیگر استان دونتسک که چندین منطقه آن در هفته های اخیر شاهد درگیری های خونین بوده است خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی ازجمله کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه شامگاه سه شنبه خبر دادند، نیروهای وزارت کشور و جنگجویان از جنبش تندرو ˈجناح راستˈ به چند مقر شبه نظامیان در اطراف ماریوپول حمله کردند.

این حملات در حال حاضر جریان دارد و شبه نظامیان متحمل تلفات انسانی شده اند که اطلاعات اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه شبه نظامی دیگر در این درگیری است.

در همین حال دمیتری سیمونف سخنگوی شبه نظامیان منطقه دونباس در شرق اوکراین امروز به ایتارتاس گفت که با توجه به استقرار حدود یکهزار نیروی اوکراینی در حومه ماریوپول نیروهای دولتی قصد حمله به این شهر و پاکسازی آن را دارند.

شبه نظامیان با تحکیم سنگرها و آماده کردن مقادیر زیادی لاستیک خودرو در کنار مقرهای خود برای آتش زدن قصد دارند مانع پیشروی نیروهای اوکراینی به شهر ماریوپول شوند.

اخبار رسیده از اسلاویانسک در همسایگی ماریوپول هم از درگیریهای شدید میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان در این شهر حکایت می کند.

ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین امروز اعلام کرد: حدود 30 نفر از افراد مسلح غیرقانونی در اسلاویانسک کشته و دهها نفر هم مجروح شده اند.

وی تلفات نیروهای دولتی را 4 کشته و 20 مجروح عنوان کرد.

در حال حاضر تیراندازیهای پراکنده در برخی نقاط این شهر و مناطق حومه آن جریان دارد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N268324

وبگردی