آفتاب

اوکراین: به شرط حمایت مسکو از انتخابات، آماده مذاکره هستیم

اوکراین: به شرط حمایت مسکو از انتخابات، آماده مذاکره هستیم

وزیر امور خارجه دولت اوکراین اعلام کرد، در صورتی که مسکو از انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین حمایت کند، کی‌یف آماده است که در دور جدید مذاکرات ژنو با هدف کاستن از تنش‌ها در این کشور شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در صورتی که روسیه از فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین از طریق از بین بردن تهدیدها در این کشور حمایت کند، کی‌یف آماده است در دور جدید مذاکرات در ژنو شرکت کند.

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: اگر روسیه آماده است که تعهد خود را نسبت به حمایت از برگزاری انتخابات و از میان بردن تهدیدها و قطع حمایت از عناصر افراطی در اوکراین نشان دهد، ما نیز آماده‌ایم که در مذاکرات شرکت کنیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ،برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین مادامی که دولت کی‌یف علیه مردم خود اقدام نظامی می‌کند، امری غیر عادی است.

لاوروف خاطرنشان کرد: دور جدید مذاکرات بین‌المللی برای کاستن از تنش‌ها در اوکراین باید شامل حضور نمایندگانی از جناح مخالف در پشت میز مذاکرات باشد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که معتقد است در صورتی که نمایندگان حامی روسیه اوکراینی در روند مذاکرات حضور نداشته باشند، دور جدید مذاکرات بین‌المللی در ژنو دچار دور باطل خواهدشد.

انتهای پیام

کد N268322

وبگردی