آفتاب

نماینده مردم طبس در مجلس: کشاورزی و دامداری طبس در حال نابودی است

نماینده مردم طبس در مجلس: کشاورزی و دامداری طبس در حال نابودی است

نماینده مردم شهرستان‌ طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکل این شهرستان کشاورزی و دامداری است که بعد از 15 سال خشکسالی، کشاورزان و دامداران به انتهای خط رسیده و اقتصاد این مردم که اقتصاد کشاورزی است در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر عبدالله‌زاده در جمع خبرنگاران و برخی از مسئولان روابط‌ عمومی‌های شهرستان طبس گفت: اگر به کشاورزی و دامداری این منطقه توجهی نشود، امسال حتما دامداری در این منطقه نابود می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه در فاز اول هدفمندی سهم بخش تولید داده نشد گفت: وضعیت اسفناکی را در این زمینه در این منطقه شاهد هستیم.

عبدالله‌زاده با مقایسه دولت‌های نهم و دهم گفت: مشکلاتی از گذشته در حوزه سیاست خارجی و داخلی وجود دارد که عبور از آن‌ها راحت نیست و امیدواریم در دولت تدبیر و امید، تدبیر شده و به سرانجام برسد.

او قرار گرفتن شهرستان طبس را در گروه چهار تعرفه برق غیر عادلانه توصیف کرد و گفت: این شهرستان سه ماه از سال دمای هوا بین 45 تا 52 درجه دارد در حالی که در بحث شبکه برق با استان گلستان در یک گروه قرار گرفته است. این مسئله باید حل شود.

وی گفت‌: ما در منطقه آب نداریم و مردم مجبورند از کولر آبی استفاده کنند که با توجه به گرانی تعرفه پول برق و قرار گرفتن شهرستان طبس در این گروه مردم توان استفاده از کولر گازی را ندارند.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس 56 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد گفت: ما 2 هزار و 700 کیلومتر راه داریم ولی اعتبارات مانند یک شهرستان 2 کیلومتری است.

او با اشاره به مشکل اشتغال شهرستان گفت: نیروگاه حرارتی ذغال‌سنگ سوز طبس که ساختش در حال پیگیری است 5 هزار شغل ایجاد می‌کند و نیاز به 3 هزار و 200میلیارد تومان پول دارد. برای اتمام این پروژه لازم است که این نیروگاه از بخش دولتی جدا شده و به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تفکیک حوزه انتخابیه را یکی دیگر از خواست‌های خود بیان کرد: به لحاظ پراکندگی هیچ نماینده‌ای نتوانسته است وظایف خود را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N268224

وبگردی