آفتاب
فرمانده ارتش پاکستان:

ایران کشوری قدرتمند است و نقش موثری در صلح و امنیت منطقه دارد

ایران کشوری قدرتمند است و نقش موثری در صلح و امنیت منطقه دارد

اسلام آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورمان در محل ستاد فرماندهی ارتش این کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران , کشور بزرگ و قدرتمندی است که نقش مهم وموثری در تامین صلح و ثبات منطقه دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا , وزیر کشور دولت تدبیر و امید عصر امروز سه شنبه به اتفاق هیات بلند پایه سیاسی و امنیتی با حضور در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال راحیل شریف فرماندهی نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

راحیل شریف در ادامه سخنان خود افزود : دو کشور ایران و پاکستان همکاری های خوبی را از سالهای گذشته توسط نیروهای نظامی و پلیس مرزی دو کشور آغاز کرده و امروز نیاز است این همکاری ها بیش از گذشته افزایش یابد.

این مقام ارشد نیروهای مسلح پاکستان بابیان اینکه تهران و اسلام آباد باید بمنظور ارتقای بیشتر همگرایی های خود در زمینه های مختلف تعاملات خود را افزایش دهند؛تصریح کرد:توسعه رفاه و آبادانی در کشور بزرگ ایران ؛ برای کشورهای منطقه نیز یک امتیاز بزرگ و حائز اهمیت بوده و تاثیر مثبتی بر روند پیشرفت کشورهای همسایه از جمله پاکستان دارد.

راحل شریف گفت:دوکشور در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم در مرزهای مشترک همکاری خوبی دارند و نیاز است که این همکاری ها افزایش یابد و مهم این است که در منطقه با اشرار مسلح که ناامنی را بوجود می آورند برخورد جدی از سوی نیروهای دو کشور با آنها صورت گیرد.

وی درباره دیدارهای دوجانبه مقام های دولتی ایران و پاکستان نیز افزود: امیدواریم تعاملات و مذاکرات نمایندگان دو دولت که در این سفر صورت گرفته هرچه زودتر محقق شود.

فرمانده ارتش پاکستان از دعوت مقام های نظامی کشورمان که از جانب وزیر کشور برای بازدید از ایران ارائه شد , قدردانی کرد و گفت : من هم متعاقبا از مقام های ارشد نظامی شما برای بازدید از پاکستان و افزایش تعاملات دوجانبه دعوت می کنم و امیدوارم که این دعوت ها سریع تر محقق و اجرایی شود.

وزیر کشورمان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از استقبال گرم طرف پاکستانی و انجام دیدارهای مهم با نخست وزیر , وزیر کشور و مقام های ارشد دولتی و نظامی پاکستان , این دیدارها را ره آوردی برای ارتقای سطح همکاری ها میان دو کشور در تمامی زمینه ها دانست.

رحمانی فضلی گفت:باطرف پاکستانی توافقات خوبی در زمینه برقراری امنیت در مرزهای مشترک و همکاری بیشتر بمنظور مقابله با پدیده تروریسم در منطقه , مبارزه با قاچاق مواد مخدر , انسان , کالا و سوخت صورت گرفت.

وزیر دولت یازدهم تصریح کرد : امیدواریم تامین امنیت در برخی از نقاط مرزی مشترک که گروهک های تروریستی فعالیت دارند با همکاری نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی و سپاه مرزی ارتش پاکستان , مرتفع شود و دیگر شاهد فعالیت اشرار نباشیم.

وزیر کشورمان در پایان گفت : برخی گروهک های تروریستی از حسن نیت جمهوری اسلامی نسبت به کشور دوست و برادر پاکستان سو استفاده می کنند و باید با همکاری بیشتر میان قوای مرزی دو کشور فعالیت این گروهک های تروریستی از بین برود.

این اولین دیدار رسمی یک مقام ارشد دولتی کشورمان با راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان است .

رحمانی فضلی و هیات همراه شامگاه گذشته وارد اسلام آباد شد و امروز با نواز شریف نخست وزیر , چودری نثار علی خان وزیر کشور , سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی و همچنین مقام های ارشد دولتی و نظامی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رحمانی فضلی را دراین سفر دو روزه، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسوولان وزارتخانه های امور خارجه و کشور همراهی می کنند.

وزیر کشورمان طبق برنامه سفر رسمی دوروزه خود به پاکستان امشب اسلام آباد را به مقصد تهران ترک می کند.

آساق ** 1095/1547
کد N268157

وبگردی