آفتاب

قالیباف: می خواهند از متن کار خارج شوم

قالیباف: می خواهند از متن کار خارج شوم

شهردار تهران گفت: با وجود این که برخی ها خواهان خروج من از متن کار هستند، همچنان به وظایف محوله خود عمل می کنم.

خبرگزاری ایرنا: شهردار تهران گفت: با وجود این که برخی ها خواهان خروج من از متن کار هستند، همچنان به وظایف محوله خود عمل می کنم.

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران افزود: سابقه من ثابت کرده هرچه از این بحث ها پیش بیاید، از متن کار خارج نمی شوم چرا که مهمترین وظیفه من کارکردن است.

وی با بیان اینکه بیشتر در حوزه اجرایی کردن راهبردها دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: این امر بیشتر به بحث مدیریت و نوع نگاه به موضوعات فرهنگی برمی گردد که باید آن را جبران کنیم تا شاهد هماهنگی و هم افزایی باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: در میان تمام مولفه های فرهنگی، کتاب بیشترین تاثیر را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه خرد گذشتگان از طریق کتاب به نسل آینده منتقل می شود، افزود: باید ببینیم در این مسیر چه مشکلاتی سر راه مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: در سازماندهی، توزیع، نشر کتاب و حتی در مباحث محتوایی دچار مشکل هستیم.

قالیباف در مورد موازی کاری دستگاهها و سازمان های فرهنگی، گفت: عرصه فرهنگ آن قدر وسیع و بزرگ است که همه بتوانند کار خود را انجام دهند، مهم این است که برنامه ها در مسیرهای درستی باشند، تا موازی کاری رخ ندهد.

وی بیان کرد:در حال حاضر مهم ترین اشکال در کارهای فرهنگی موازی کاری است که منجر به مسکوت ماندن این امور می شود.

قالیباف با اشاره به اینکه بخشی از مطالعات وی را مباحث دانشگاهی در برمی گیرد، تصریح کرد: در کنار مطالعات عمومی بخش دیگری از مطالعات تخصصی بنده مربوط به مباحث تخصصی در حوزه شهرداری است.

وی در مورد تاسیس بیمارستان تخصصی سرطان گفت: تعیین محل ساخت بیمارستان به عهده وزارت بهداشت و درمان است، شهرداری می تواند اقداماتی برای تامین زمین و صدور پروانه داشته باشد، به ویژه در بخش شرق و جنوب تهران که سرانه های درمانی پایین است.

شهردار تهران به همراه حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در فرهنگسرای کتاب از کتاب مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران رونمایی کرد.

همچنین شهردار تهران از بخش های مختلف بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.
کد N268133

وبگردی