آفتاب

جهانگیری :افق روابط ایران و بلاروس بسیار روشن است

جهانگیری :افق روابط ایران و بلاروس بسیار روشن است

معاون اول رییس جمهور افق روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس را بسیار روشن ارزیابی و بر اهتمام و تلاش دولت تدبیر و امید برای تقویت روابط با کشور دوست بلاروس در تمامی حوزه ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در دیدار «ویکتور ریباک واسیلی یویچ» سفیر بلاروس در ایران، با اشاره به کاهش تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اظهار داشت: تهران و مینسک باید راه حلی مناسب برای افزایش مناسبات اقتصادی و رفع موانع فراروی روابط تجاری فیمابین پیدا کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت گسترش همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور تاکید کرد و خواستار بسترسازی مناسب برای توسعه فعالیت بخش خصوصی و شرکتهای تجاری ایرانی در بلاروس شد.

جهانگیری روابط سیاسی ایران و بلاروس را روابطی نزدیک و خوب توصیف کرد و افزود: دو کشور در مقاطع مختلف حمایتهای لازم را در مواضع بین المللی از یکدیگر به عمل آورده اند.

معاون اول رییس جمهور همچنین سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بلاروس را گامی در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد ایران و بلاروس بتوانند اقداماتی جدی‌تر در جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین انجام دهند.

سفیر بلاروس در ایران نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه بلاروس علاقه مند به توسعه روابط دوستانه و گسترش مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است گفت: دو کشور از روابط بسیار خوبی برخوردار هستند و موانع سیاسی در مناسبات میان تهران و مینسک وجود ندارد.

ویکتور ریباک واسیلی یویچ همچنین خواستار گسترش همکاری ها و سرمایه گذاریهای مشترک میان دو کشور شد و افزود: دولت تدبیر و امید بستر مناسبی برای توسعه روابط و گسترش همکاریهای تجاری ایجاد کرده است و امیدوارم با رفع مشکلات پیش روی گسترش روابط اقتصادی، شاهد جهشی در حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.

انتهای پیام

کد N268123

وبگردی