آفتاب
در دیداربا سفیر آلمان صورت گرفت؛

تاکید مطهری بر گسترش همکاری های فرهنگی و علمی ایران و آلمان

تاکید مطهری بر گسترش همکاری های فرهنگی و علمی ایران و آلمان

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر آلمان گفت : افزایش رفت و آمد میان مسؤلان پارلمانی به ویژه اعضای کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و آلمان در ارتقای سطح مناسبات دو کشور نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، میشائیل فون اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران پیش از ظهر امروز( سه شنبه ) با علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

مطهری در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و آلمان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور برای گسترش مناسبات دوستانه فی مابین تأکید کرد و افزود: افزایش رفت و آمد میان مسؤلان پارلمانی به ویژه اعضای کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و آلمان در ارتقای سطح مناسبات دو کشور نقش مهمی دارد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: آلمان با اتخاذ سیاست مستقل زمینه گسترش همکاری‌های فی مابین را فراهم کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به درک نادرست غرب از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری و معنوی است که جاذبه تفکر اسلامی در آن موجب گسترش نفوذ در مناطق دیگر شده است.

مطهری در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری‌های ایران و آلمان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی از جمله تبادل دانشجو ابراز امیدواری کرد.

فون اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران نیز در ادامه همین دیدار با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات دو کشور گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم درمنطقه و جهان مورد توجه دستگاه دیپلماسی آلمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتباطات پارلمانی عامل محرک در توسعه همکاری‌های دو کشور است گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی میان مجالس ایران و آلمان توسعه مناسبات در سایر بخش‌ها را تسهیل می‌کند.

سفیر آلمان در تهران در پایان بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

کد N268000

وبگردی