آفتاب

گسترش بافندگی فرش در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

گسترش بافندگی فرش در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره) ضمن تاکید بر گسترش بافندگی فرش در خانواده‌های تحت پوشش گفت: باید مکانیزم تشویقی در استان‌ها فراهم شود تا به گسترش این جریان کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، حسین انواری در نخستین همایش توسعه هنر قالی بافی و صنایع دستی اظهار کرد: کار موجب رشد و شکوفایی استعداد و موجب آرامش انسان می‌شود و مکتب اسلام ما را به این امر سفارش کرده است.

وی ادامه داد: هنر بافندگان فرش این است که وقتی نقشی را خلق می‌کنند اثر ایجاد شده علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی نیز پیدا می‌کند و در این راستا باید در استان‌ها مکانیزم تشویقی فراهم شود تا این جریان ایجاد شده گسترش پیدا کند.

سرپرست کمیته امداد یادآور شد: برخی از مادران با اشتغال از تربیت فرزندان خود غافل می‌شوند ولی با مشاغل خانگی، مادرعلاوه بر اشتغال از تربیت فرزند خود نیز غافل نمی‌شود و زمینه رشد آنان را نیز فراهم می‌کند.

120 میلیارد تومان درآمد صادرات محصولات صنایع دستی

محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: شعار اصلی کمیته امداد در دهه سوم و چهارم عمر خود، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بوده است و این نهاد به سمتی حرکت می‌کند که برآیند مجموعه خدمات منجر به خودکفایی خانواده‌ها شود.

وی افزود: در سطح کشور تاکنون 300 هزار خانواده از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند و در حال حاضر خانواده‌های کمیته امداد در سطح کشور با 5000 راس دام شش درصد از گوشت و هفت درصد از شیر کشور را تامین می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد: امروزه کمیته امداد برند اشتغال‌های کوچک کشور را در اختیار دارد و در سه سال اخیر در ایجاد اشتغال‌های کوچک رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و امروزه اشتغال از دغدغه‌های مسئولین به شمار می‌رود که باید با تلاش به رشد دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از مجموع 600 هزار طرح فعال در کشور 41 هزار نفر در صنایع دستی مشغول به کار هستند که 30 هزار نفر از آنان را بافندگان فرش تشکیل می‌دهند.

امید اعلام کرد: صادرات محصولات صنایع دستی در سال گذشته 120 میلیارد تومان بوده است که دراین راستا 120 هزار مترمربع فرش مددجویان بافنده بوده است و در صورت تامین منابع مالی 120 هزار نفر آمادگی آموزش و ورود به این بخش را دارند.

انتهای پیام

کد N267918

وبگردی