آفتاب
خطاب به همکاران قضایی:

اسماعیلی: همه آیینه یکدیگر باشیم

اسماعیلی: همه آیینه یکدیگر باشیم

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: لازم است همه آیینه یکدیگر باشیم و عیوب احتمالی را به صراحت به هم منعکس کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد رجبیه و تشکر از زحمات ارزشمند آقای آوایی و سپاس از الطاف خاصه ریاست محترم قوه قضاییه اظهار کرد: از منظر ایشان به لحاظ حجم بالای کار و اهمیت پرونده‌های مطروحه، دادگستری استان تهران از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است و به عبارت دیگر دادگستری 50 درصد کل قوه قضاییه به شمار می‌رود.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه به کار و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری در انجام وظایف محوله، اخلاق محوری و رعایت حرمت و شان همکاران و شهروندان عزیز، قانون مداری، نظم و انضباط و ضابطه‌مندی در امور، نیاز مبرم به استفاده از خرد جمعی و مشورت با اهالی فن، اعمال نظارت‌های مدیریتی دقیق با رعایت استقلال قضات، پیشگیری از تخلفات و برخورد قاطع با متخلفین تاکی کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران آنگاه مدیران قضایی را مورد خطاب قرار داد و گفت: رعایت خدا محوری و کار را صرفا برای خدا کردن باید مد نظر قرار گیرد که در این صورت مشکلات ان‌شاءالله حل شده و سطح تحمل نیز بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: رعایت نظم و ترتیب در ایاب و ذهاب همکاران و برنامه‌ریزی دقیق در این رابطه و ارائه گزارشی از وضعیت موجود در بخش‌های مختلف همچون پرونده‌های مهم، کادر قضایی و اداری، پرونده‌های مسن، CMS و پروژه‌های ساختمانی موجود نیز از دیگر مواردی است که تا از این طریق شناختی اجمالی در خصوص توان و ظرفیت همکاران محترم در واحدهای قضایی زیر مجموعه حاصل شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از روند حضور قضات محترم در هیات‌ها وکمیسیون‌های مختلف و ارزیابی تاثیر حضور آن‌ها برای دادگستری استان تهران، سرکشی برنامه‌ریزی شده و مستمر از حوزه‌های قضایی، تلاش در جهت برخورد با چالش‌های موجود و صیانت از همکاران برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و برنامه‌ریزی و تلاش جهت تلطیف کردن فضای غوغاسالاری و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان بیان کرد: جهت استفاده از خرد جمعی نیاز مبرم به وحدت و هم فکری داریم و همچنین فعال بودن و ایفاء نقش مثبت چه در نظر و چه در عمل و ارائه ایده‌های نو برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده؛ لذا لازم است همه آیینه یکدیگر باشیم و عیوب احتمالی را به صراحت به هم منعکس نمائیم تا رفته رفته دادگستری استان تهران در عرصه‌های مختلف بتواند الگویی مناسب و شایسته برای همه دادگستری‌های سراسر کشور باشد.

در این جلسه تعدادی از اعضاء شورا به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مطالب مطروحه و به ویژه در خصوص راه‌های اجرایی کردن قانون آیین‌دادرسی کیفری جدید‌التصویب پرداختند و پس از جمع‌بندی موارد، تصمیمات مقتضی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام

کد N267818

وبگردی