آفتاب
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:

55 هزار متر مربع از پادگان ثامن الائمه(ع) در حال احداث است

55 هزار متر مربع از پادگان ثامن الائمه(ع) در حال احداث است

سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به افتتاح فاز دوم پادگان حضرت ثامن الائمه(ع) از پیشروی پروژه ساخت این پادگان تا 55 هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، امیر علی جهانشاهی در مراسم بازدید و رونمایی از فاز دوم پادگان حضرت ثامن الائمه(ع) حضور یافته بود با اشاره به مزایای ساخت پادگان ثامن الائمه(ع) تاکید کرد: با احداث این پایگاه دو گردان تیپ 377 نیروی زمینی به این پادگان منتقل خواهند شد که امیدواریم جریان آن تسریع یابد.

وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم که در این راستا با ما همکاری کرده چرا که علی‌رغم اینکه از فروش پادگان مشهد پولی به دست ما نرسید توانستیم با فروش اراضی نزاجا در سایر استان‌ها این اقدام را انجام دهیم.

امیرقرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به آغاز عملیات کلنگ‌زنی این قرارگاه در سال 89 خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های مستمر فرمانده نیروی زمینی ارتش به منظور خدمت به مجاورین حضرت رضا(ع) در ساخت این پادگان سرعت عمل بیشتری ایجاد شد.

جهانشاهی با بیان این‌که شناسایی اراضی مورد نظر برای ساخت این پادگان از سال 87 آغاز شده است، یادآور شد: متاسفانه از فروش پادگان مشهد پولی برای ساخت این پادگان احصا نشده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های پادگان ثامن‌الائمه(ع) اظهارکرد: در حال حاضر یک لوله 8 اینچی از تقاطع سد دوستی با طول 4 کیلومتر آب شرب را بر منبعی 1000 متر مکعبی در پادگان منتقل می‌کند، همچنین چاهی در شش کیلومتری پادگان برای استفاده از آب غیر شرب حفر شده که آب موجود در آن به منبعی400 متر مکعبی انتقال داده می‌شود.

امیرقرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به تامین برق این پادگان یادآور شد: برای برق‌رسانی به این پایگاه 2.5 مگاوات برق خریداری شده که در حال حاضر یک مگاوات آن وصل شده و استفاده از سایر این ظرفیت نیاز به تیرگذاری دارد.

جهانشاهی با اشاره به تامین گاز این پادگان تصریح کرد: برای تامین این گاز پادگان 2500 متر مکعب گاز خریداری شده است و یگان‌های داخلی از گاز شهری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: برای انتقال انرژی‌های مورد نیاز پادگان یک کانال انرژی با عمق 180 و عرض 120 سانتی‌متر حفر شده که لوله‌های آب، برق و گاز از داخل این کانال انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام

کد N267741

وبگردی