آفتاب

روزشمارانتخابات 92/روحانی و رفع حصر آیت الله منتظری/قالیباف و اجازه تیراندازی به کوی دانشگاه

روزشمارانتخابات 92/روحانی و رفع حصر آیت الله منتظری/قالیباف و اجازه تیراندازی به کوی دانشگاه

پیش از انتخابات ریاست جمهوری و پیش از معلوم شدن لیست نهایی مورد تایید شورای نگهبان از اسفندیار رحیم مشایی یه عنوان کاندیدای اصلی طرفداران دولت نام برده می شد.

به گزارش خبرآنلاین ، سال گذشته در این روز، هنوز یک روز تا آغاز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری باقی مانده بود. با این وجود اسفندیار رحیم مشایی که نزدیک ترین چهره به محمود احمدی نژاد بود به عنوان مهمترین گزینه دولت برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود. او اگرچه رسما اعلام نکرده بود که در انتخابات شرکت خواهد کرد اما عملا با سخنرانی در جمع هواداران فعالیت انتخاباتی می کرد. نمونه این فعالیت ها هم همایش شعر بهار بود. اسفندیار رحیم مشایی در این همایش گفت: گناه من این است که یار اسفندم. اسفندیارم اما کینه‌ای از رستم در دل ندارم. با هم تاریخ کشور عزیزمان و ملت بزرگمان را می‌سازیم.

دعوت از هاشمی

در این روز جمعی از حقوقدانان و وکلا نیز به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتند تا از او برای شرکت در انتخابات دعوت کنند. هاشمی رفسنجانی در این دیدار با تشکر از حُسن‌نیت حاضران و کلیه اشخاص و صنوف و گروه‌های مردمی که از ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کنند با تشریح شرایط کشور از لحاظ داخلی و خارجی در برهه کنونی گفت: افرادی شناخته شده به دلیل شهرت نام، در انتخابات اعلام نامزدی کرده‌اند و افراد توانمند دیگری هم هستند که ممکن است گمنام باشند و بعدها اضافه شوند که بتوانند سکاندار امور اجوایی شوند.

رفع حصر منتظری

دانشگاه تهران در 16 اردیبهشت سال گذشته محل برگزاری دو برنامه انتخاباتی بود. سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه ادبیات برگزار شد و نمایندگان علی اکبر ولایتی، یحیی آل اسحق و کامران باقری لنکرانی در دانشکده روانشناسی با هم مناظره کردند. روحانی در دانشگاه تهران گفت: کسی که به مدت یک سال و نیم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جلسات متعدد برگزار کرد و به هماهنگی دستگاه‌ها پرداخت تا حصر آیت الله منتظری برداشته شود، بنده بودم و برداشتن حصر آیت‌الله منتظری با نامه من از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حاصل شد.

در سال 82 اجازه تیر داشتم

محمدباقر قالیباف هم که به دانشگاه صنعتی شریف رفته بود گفت: در حوادث سال ۸۲ که سالگرد کوی دانشگاه بود، دولت اصلاحات خیلی بدتر از حد تصور با دانشجویان رفتار کرد. قالیباف افزود: در آن زمان در جلسه شورای امنیت کشور که مسئولان وزارت کشور و وزارت علوم هم حضور داشتند در بحث حوادث خوابگاه کوی دانشگاه به بنده اجازه برخورد و تیراندازی دادند اما من قبول نکردم. وی تصریح کرد: در حالی که دانشجویان اجازه ندادند آقای فرجی دانا رئیس وقت دانشگاه اجازه صحبت ندادند و به او اعتراض داشتند اما بنده با آقای طلایی فرمانده انتظامی تهران به کوی رفتیم و با دانشجویان صحبت کردیم.

پورمحمدی هم که به کرمان رفته بود از برنامه هایش در صورت پیروزی در انتخابات گفت. محمد سعیدی کیا هم در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این‌که در انتخابات سال 88 نامزد پیروز و شکست خورده انتخابات هردو بازنده انتخابات بودند، گفت: مردم در انتخابات سال 88 پیروز شدند.

ولایتی و حداد در قم

غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی به قم رفته بودند. برنامه حدادعادل دیدار با علما ، مراجع بود و اعلام کرده بود که با آیت الله مصباح هم دیدار خواهد داشت. علی اکبر ولایتی در جمع دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به ائتلاف به منظور جلوگیری از تفرقه در انتخابات پیش رو گفت: با توجه به این‌که پیشنهاد این ائتلاف از طرف من بود، امید دارم در آستانه انتخابات یک نفر کاندیدا داشته باشیم.

محسن رضایی به کهنوج رفته بود. او در جمع مردم این شهرگفت: بیکاری و گرانی قابل برطرف شدن است، مشروط بر اینکه سفره حکومت و مردم را یکی کنیم و دولت هم به کمک مردم بیاید. کامران باقری لنکرانی هم در تبریز گفت: برای حماسه آفرینی شرط لازم آن است که با صداقت و شفافیت حرف زده، آرمان ها را زیر پانگذاشته و علاج ها رابیان کنیم.

2929

 

 

کد N267731

وبگردی