آفتاب

گرامیداشت روز معلم در مسکو

گرامیداشت روز معلم در مسکو

مسکو - ایرنا- آیین ویژه بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری که به نام معلم نامگذاری شده است، روز سه شنبه در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) اقامتگاه سفارت کشورمان در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا در آیین ویژه بزرگداشت روز معلم در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) دانش آموزان مقاطع تحصیلی با اهدای گل به معلمان، مدیر و معاون مدرسه از مقام شامخ معلم قدردانی کردند.

امروز همچنین اولیای دانش آموزان مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) مسکو با حضور در کلاس های درس فرزندان خود از تلاش های معلمان و دست اندرکاران این مرکز آموزشی در کمک به تربیت نسل آینده کشورمان قدردانی کردند.

اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان و دکلمه شعری در مقام معلم از سوی یکی از آنان از دیگر بخش های بزرگداشت مقام معلم در پایتخت روسیه بود.

ˈمهدی سناییˈ سفیر کشورمان در روسیه در این رویداد فرهنگی با اشاره به نامگذاری سال جاری شمسی به نام فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش معلمان در توسعه جامعه را بسیار مهم خواند و گفت: بار تعلیم و تربیت جامعه بر دوش معلمان و فرهنگیان عزیز است و این معلمان هستند که از جان و جسم خودشان برای پیشرفت جامعه مایه می گذارند.

سنایی ادامه داد: تجلیل از معلم باید همیشگی باشد و فرهنگ تجلیل از مقام وی نیز ریشه در فرهنگ کهن ایرانی و آموزه های دینی و اسلامی مان دارد.

وی به جایگاه معلم در آموزه های دین مبین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس است که در قرآن کریم و سخنان گهربار پیشوایان دینی ما تاکید زیادی بر جایگاه علم و معلم شده است.

سفیر کشورمان در روسیه همچنین با اشاره به موفقیت های چشمگیر دانش آموزان مجتمع پیام امام (ره) مسکو از جمله کسب رتبه های برتر دانش آموزان مقطع متوسطه در مرحله اول المپیادهای علمی کشور از آن به عنوان نتیجه تلاش مدیران و معلمان این مرکز آموزشی یاد کرد.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر از معلمان و دست اندرکاران مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو پایان یافت.

مجتمع آموزشی پیام امام خمینی(ره) سفارت کشورمان در مسکو در سال 1377 تاسیس شده است و هم اکنون حدود 150دانش آموز در آن در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در آن تحصیل می کنند.

اروپام/518 **1010
کد N267689

وبگردی