آفتاب

روسیه زیر دریایی و ناوهای جدید در دریای سیاه مستقر می‌کند

روسیه زیر دریایی و ناوهای جدید در دریای سیاه مستقر می‌کند

وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، مسکو یگان دریای سیاه خود را سال جاری میلادی با زیردریایی‌ها و ناوهای جدید تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، واحدهای جدید پیاده نظام دریایی و دفاع هوایی نیز در پایگاه‌های این یگان که شامل سواستوپل در شبه جزیره کریمه است، مستقر می‌شوند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: این زیردریایی‌های جدید و همچنین نسل جدید ناوهای سطحی سال جاری میلادی به یگان‌ دریای سیاه خواهند پیوست. تمام این مسائل نیازمند توجه بیشتر ما هستند.

شویگو افزود، این یگان‌ تا سال 2020 میلادی بودجه‌ای برابر با 7 / 86 میلیارد روبل (43 / 2 میلیارد دلار) دریافت می‌کند.

این یگان که به گفته تحلیلگران شامل حدود 40 فروند ناو است، به عنوان ضامن مرزهای جنوبی روسیه و خط مشی برای کنترل قدرت در دریای سیاه و مدیترانه محسوب می‌شود.

الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه در مارس سال جاری میلادی باعث بدترین بحران شرق و غرب از زمان جنگ سرد شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی گفت، واکنش‌های روسیه نسبت به کریمه تا حدودی واکنش به توسعه ناتو در شرق اروپا بود.

روسیه همچنین نگران است که دولت جدید اوکراین قراردادی را که به این یگان اجازه می‌داد تا سال 2042 میلادی در دریای سیاه بماند، لغو کند.

انتهای پیام

کد N267685

وبگردی