آفتاب

ترکیه از شرط پایان محاصره نوار غزه برای آشتی با اسرائیل صرف نظر کرد

ترکیه از شرط پایان محاصره نوار غزه برای آشتی با اسرائیل صرف نظر کرد

منابع اعلام کردند که ترکیه از شرط خود جهت پایان محاصره نوار غزه برای آشتی با رژیم صهیونیستی منصرف شده و بنیامین نتانیاهو در آینده‌ای نزدیک توافق آشتی میان تل آویو و آنکارا را امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک توافق آشتی میان ترکیه و این رژیم را امضا خواهد کرد که بدین ترتیب سفیران ترکیه و رژیم صهیونیستی به محل کار خود بازمی‌گردند.

روزنامه "رادیکال" ترکیه گزارش داد: بعد از اینکه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اخیرا اعلام کرد که عذرخواهی اسرائیل از ترکیه را به دلیل حادثه‌ی حمله به کشتی مرمره آبی می‌پذیرد، در آینده نزدیک توافقنامه آشتی میان دو طرف به امضا خواهد رسید.

طبق این توافقنامه رژیم صهیونیستی از کشور ترکیه رسما عذرخواهی کرده و غرامت‌هایی را به خانواده قربانیان پرداخت خواهد کرد.

در همین حال، ترکیه از شرط پایان دادن به محاصره نوار غزه منصرف شده و از همه شکایت‌های خود علیه رژیم صهیونیستی صرف نظر خواهد کرد که این اقدامی است که خانواده قربانیان کشتی مرمره آبی آن را نمی‌پذیرند و دولت ترکیه را به خیانت در این زمینه متهم می‌کنند.

بر اساس نقشه عادی سازی روابط که پیرامون آن توافق حاصل شده است، انتظار می‌رود که بنیامین نتانیاهو به زودی این توافقنامه را امضا کند و این توافق در اختیار پارلمان ترکیه و کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گذاشته شود تا به تصویب برسد و بعد از آن، سفیران به محل کار خود بازمی‌گردند و پس از امضای نهایی توافقنامه، رجب طیب اردوغان به اراضی اشغالی و سپس به نوار غزه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N267653

وبگردی