آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

همسر بشار اسد با خانواده شهدای ارتش دیدار کرد/ افشای طرح خطرناک قطر برای متهم کردن دمشق

همسر بشار اسد با خانواده شهدای ارتش دیدار کرد/ افشای طرح خطرناک قطر برای متهم کردن دمشق

منابع امنیتی در سوریه از هلاکت سرکرده جبهه تروریستی النصره منطقه بصری الشام در حومه درعا در پی انفجار بمب داخل خودروی وی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، "علی النعیمی" سرکرده جبهه تروریستی النصره در منطقه بصری الشام در حومه درعا در پی انفجار یک بمب درون خودرویش کشته شد.

وی از سرکردگان مهم جبهه النصره در حومه درعا محسوب می شد که در این انفجار به هلاک رسید.

درگیری میان گروههای تروریستی داعش و النصره در نقاط مختلف سوریه تشدید شده و این گروهها طی روزهای اخیر به انتقام گرفتن از یکدیگر روی آورده اند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی از موکول شدن اجرای بندهای توافق حمص میان ارتش سوریه و گروههای مسلح به فردا (چهارشنبه) خبر می دهند. علت تاخیر پیش آمده در اجرای این توافقنامه اختلاف میان همزمان بودن خروج گروههای مسلح از حمص با عملیات کمک رسانی به دو ممنطقه النبل و الزهرا در حلب است.

-  مرکز تحقیقاتی انگلیسی British Middle East Center در گزارشی جدید از طرح خطرناک قطر برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی پرده برداشته است. به تازگی ایمیلی از شرکت انگلیسی بریتام دیفنس (Britam Defence) افشا شده که بر اساس آن مقامات قطر طرحی برای منفجر کردن یک نوع تسلیحات شیمیایی روسی را در سوریه داشته اند.

ایمیل افشا شده به مکالمات کارمند شرکت بریتام دیفنس با رئیس این شرکت مربوط است که طی آن به پیشنهاد مالی هنگفت قطر برای انتقال تسلیحات شیمیایی ساخت روسیه از لیبی و منفجر کردن آن در شهر حمص سوریه اشاره شده است. مقامات قطری و انگلیسی تاکنون واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده اند.

- گروههای تروریستی امروز به مناطقی از دمشق حملات خمپاره ای داشتند. در حمله خمپاره ای به منطقه القصاع دستکم 8 غیر نظامی زخمی شدند.

- ارتش سوریه در درگیریهای شدید با گروههای تروریستی شمار زیادی از آنها را در مناطق مختلف حومه حمص، حماه، درعا و دمشق به هلاکت رساند.

- "اسماء الاسد" همسر "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه روز گذشته با خانواده های شهدای ارتش که در دفاع از ملت سوریه جانانه با تروریستها مبارزه کرده و به شهادت رسیده اند دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار با تمجید از جایگاه مادران و زنان سوری ، خاطرنشان کرد: آنچه که این بانوان ارائه کرده اند یکی از دلایل اصلی پایداری و مقاومت مردم سوریه است.

تصاویر این دیدارها نیز در برخی رسانه های سوری منتشر شده است:

کد N267533

وبگردی