آفتاب

رونمایی و اکران مستند هسته‌ای "گام نهایی" در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

رونمایی و اکران مستند هسته‌ای "گام نهایی" در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

عصر امروز(سه‌شنبه) مستند هسته‌ای "گام نهایی" در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مستند که برای اولین بار در تالار ثامن‌الحجج دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اکران عمومی شد براساس گفته سازندگان آن روایتی از سیر پرونده هسته‌ای ایران طی یک دهه گذشته به ویژه بررسی توافقنامه ژنو و گام نهایی این توافقنامه است.

این مستند از سوی مرکز هنری رسانه‌ای تجلی ساخته شده و مدت آن 50 دقیقه است و در آن با برخی از چهره‌ها و اساتید دانشگاه گفت‌وگو شده است.

در مراسم رونمایی و اکران عمومی این مستند برخی از دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و همچنین شخصیت‌های سیاسی از جمله مهرداد بذرپاش نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین عوامل ساخت این مستند حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم و قبل از اکران عمومی این مستند، امین حسنی تهیه کننده این مستند با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی ساخت این مستند گفت: استارت اولیه ساخت این مستند مربوط به قبل از توافقنامه ژنو است و با توجه به نگاه دولت به عرصه کار سیاسی ما به عنوان یک کار پژوهشی دور هم جمع شده‌ایم و در این ارتباط اقدام به تحقیق کردیم.

وی با بیان این که این کار پژوهشی قبل از سوم آذر 92 یعنی امضای توافقنامه ژنو آغاز شد تصریح کرد: بعد از توافقنامه ژنو ما کار را به صورت جدی تر شروع کردیم و از اوادخر دی ماه و اوایل بهمن ماه کار فیلمبرداری و تدوین این مستند را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که در ساخت این مستند سعی کردیم از نظرات طیف‌های مختلف استفاده کنیم و نگاهی به بحث توافقنامه ژنو داشته باشیم افزود: ما دوست داشتیم از اظهارنظر مسئولان دولتی استفاده کنیم اما به دلیل شرایط و این‌که آنها درگیر مذاکرات در اسفند ماه بودند این امر محقق نشد و آنها حاضر به مصاحبه نشدند.

وی ادامه داد: در صورتی که آنها تمایل داشته باشند در نسخه تکمیلی این مستند می‌توانیم از نظرات آنها استفاده کنیم.

تهیه کننده این مستند با بیان اینکه این مستند از سوی مرکزی هنری رسانه‌ای تجلی ساخته شده در مورد هویت این مرکز گفت: جمعی از مستندسازان و علاقمندان به فرهنگ و هنر این مرکز را تشکیل داده‌اند و فعلا وابستگی به جایی ندارد.

به گزارش ایسنا، بعد از صحبت‌های تهیه کننده این مستند مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس با تشکر از سازندگان این مستند گفت: دلاور منتقدانی هستند که حرف‌های خود را به صورت شفاف و واضح می‌زنند.

وی با بیان این‌که کسانی که خوب می‌توانند از توافقنامه ژنو دفاع کنند به سمت ساخت اینگونه آثار روی بیاورند تا آثار مدافعین توافقنامه ژنو نیز در این زمینه وجود داشته باشد، تصریح کرد: برخی توافقنامه ژنو را اتفاقی بزرگ می‌دانند،‌ برخی معتقدند این توافقنامه خیلی بزرگ نیست و برخی معتقدند این توافقنامه خیلی خوب نیست.

وی با اشاره به درخواست رئیس جمهور از دانشگاهیان جهت دفاع از توافقنامه ژنو گفت: به نظر می‌رسد که به دو دلیل کمتر در این عرصه دفاع رخ می‌دهد. کشور ما حقوقدان،‌ نخبه و دانشمند کم ندارد و تعداد زیادی از آنها با کیفیت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این توافقنامه یا جای دفاع زیادی نگذاشته و یا انگیزه‌ای برای دفاع از آن وجود نداشته است.

بذرپاش با اشاره به برخی از انتقادات مطرح شده در مورد این توافقنامه گفت: از دل این انتقادات می‌توان به ایده‌های فاخر دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تلاش خیلی از دوستان و منتقدان توافقنامه ژنو این است که اگر گام نهایی در عرصه توافق صورت بگیرد، طرحی در شان ملت دلاور ایران نوشته شود در غیر این صورت کسی مخالف توافق نیست، کسی مخالف توافق خوب نیست، بلکه افراد مخالف توافق بد هستند و همه تلاش‌ها در این راستا است که توافق خوب حاصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همه آثاری که در نقد توافقنامه ژنو تهیه شده و با بی‌لطفی مواجه شده در این راستاست که ما به سمت توافق خوب که در شان ملت ایران باشد حرکت کنیم ملت ایران خاطرات خوبی از توافقنامه‌های بد ندارند؛ چرا که در تاریخ این کشور توافقنامه‌های بدی صورت گرفته است که به ضرر ملت بوده است، البته من نمی‌خواهم این توافقنامه را با آنها مقایسه کنم.

بذرپاش گفت: دلاوری در مقابل دلواپسی خود را در میدان رزم نشان می‌دهد و بهترین دفاع را از حقانیت و داشته‌های این ملت انجام می‌دهد.

بعد از سخنان بذرپاش این مستند که به مدت 50 دقیقه است اکران و اعلام شد که نقد و بررسی این مستند در هفته آینده در یکی از دانشگاه‌های تهران انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N267451

وبگردی