آفتاب
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

زمینه حضور جوانها برای گذر از سختی ها باید مهیا شود

زمینه حضور جوانها برای گذر از سختی ها باید مهیا شود

تهران-ایرنا-سید محمد حسین میر محمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: امروزه برای گذر از سختی ها نیازمند به جوشش جوان ها هستیم و باید زمینه حضور آنها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید محمد حسین میر محمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار، صبح امروز - سه شنبه-در نطق میان دستور خود در مجلس با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: لزوم تکمیل مسیر اصلی دامنه، خوانسار، گلپایگان به موته و همچنین مسیر اصلی گلپایگان به خمین و همچنین مسیر گلپایگان به شهرهای دیگر استان را در سال 93 از دولت محترم خواستارم.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس افزود: تکمیل تصفیه خانه های آب شهرستانهای خوانسار و گلپایگان، تکمیل کمربندی خوانسار به گلشهر، جاری شدن سریعتر خط آهن اراک، خمین، گلپایگان به اصفهان و تسریع در احداث سد کوچه ری و تخصیص حق آبه های مردم شریف گلپایگان از سد قدیم و همچنین حق آبه از قنوات و منابع آب قدیمی از مطالبات جدی مردم شریف مردم حوزه انتخابیه اینجانب است.

این نماینده تصریح کرد: لزوم توجه دولت محترم به مسائل دینی و مذهبی در سال اقتصاد و فرهنگ و اجرای صحیح اصل 8 قانون اساسی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه مراجع عظام، علما و روحانیون متدین است و بیم آن می رود که در وانفسای مشکلات فراوان و روزمره اقتصادی و هیاهوی بازیهای سیاسی مغفول بماند.

میرمحمدی به دولت توصیه کرد نسبت به ضرورت توجه به شرایط معیشتی مردم و نیز کاهش تورم و گرانی و بیکاری و نگاه ویژه به تولیدکنندگان و کشاورزان و دامداران به خصوص در روستاها به عنوان خط مقدم تولید که سهم بسزایی در جهاد اقتصادی دارنداهتمام بیشتری داشته باشد.

به گفته وی داشتن امنیت غذایی که اصل اساسی اقتصاد مقاومتی است توجه به بخش تولید در کشاورزی و دامداری و رشته های وابسته را دوچندان می نماید.

نماینده گلپایگان و خوانسار تصریح کرد: مادامی که حمایت از کشاورزان و روستاییان با شرایط موجود است نمی توان به این مهم دست یافت. اکنون روستاهای ما آسایشگاه سالمندان شده چرا باید اینگونه باشد؟ چرا اینقدر که به صنعت توجه می شود و تبعات زیاد زیست محیطی هم دارد به روستا و کشاورز توجه نمی شود؟ چرا روستا و کشاورز فریادرس ندارند؟ چرا محصولات روستا به ثمن بخس به فروش می رسد؟ چرا تولید در بخشهای مختلف حداقل 30 درصد سودآور است اما درباره کشاورز و روستا مداوم در حال تنزل هستند. سودی اگر است نصیب دلالان می شود و دولت و مجلس باید در این باره پاسخ گو باشند.

میر محمدی در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: از طرفی حمایت از کارآفرینان و رفع قوانین دست و پاگیر به خصوص همکاری بیشتر بانکها از بدیهیات اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه تا کنون محقق نشده است. باید تحول عمده در حمایت بانکها از این بخش را شاهد باشیم و در این خصوص منابع صندوق توسعه باید به کمک بانکها آمده و اگر چنین نشود اقتصاد مقاومتی محق نمی شود.

به گفته وی: بیکاری امروز به یک بحران در کشور مبدل شده و جوانان متخصص با عدم جذب در دستگاهها مواجه هستند و با وجودیکه درصد زیادی از جمعیت کشور را جوانان مستعد و تحصیلکرده شامل می شوند اما سهمی در مدیریت ندارند.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس یادآور شد: شاهد هستیم افراد سالخورده و بازنشسته با سی و اندی سال سابقه هنوز در پستهای مدیریتی در بخشهای کشوری و لشکری مشغول به کار هستند و پس از بازنشستگی نیز مشغول به کار می شوند و بدون تشریفات اداری از حقوق و مزایا بهره مند می شوند. اما جوانان ما که حاضرند با پایین ترین دستمزد کار کنند موفق به این کار نمی شوند و این روا نیست کسانی که آینده کشور متعق به آنهاست بیکار شده و دچار فرسایش شوند.

وی تاکید کرد: دولتمردان بزرگوار مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان و مستعد است. همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی با رهبری امام و جوانان و سپردن جبهه ها به آنها کشور اداره می شد امروز هم نیازمند جوشش جوانها برای گذر از سختیها هستیم و باید حضور آنها را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: درپایان این نکته را یادآور می شوم که ایجاد وحدت و همراهی با دولت یازدهم در شرایط حساس و دشوار کنونی و در روند مذاکرات هسته ای ضروری است و به فرموده رهبر انقلاب اینها سربازان ایران اسلامی هستند و با پرهیز از قضاوتهای زود هنگام قبل از حصول نتیجه ضروری است که با روح امید و وحدت و وفاق برای پیشبرد آرمانهای انقلاب اسلامی دست به هم دهیم.

سیام ** ج.م ** 1418
کد N267430

وبگردی