آفتاب
شریف حسینی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:

هیات رییسه پیگیر رفع موانع ایجاد شده برای دید خبرنگاران در صحن علنی

هیات رییسه پیگیر رفع موانع ایجاد شده برای دید خبرنگاران در صحن علنی

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس مجلس شورای اسلامی دستور اکیدی برای رفع مسوولیت ایجاد شده برای دید خبرنگاران در صحن علنی داده است گفت که هیات رییسه در حال پیگیری این موضوع است تا با دقت بسیار این مشکل حل شود.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص آخرین اقدام هیات رییسه برای رفع محدودیت ایجاد شده برای خبرنگاران در صحن علنی گفت: رییس مجلس در آخرین روزهای سال گذشته در جایگاه خبرنگاران صحن علنی حاضر شد و از نزدیک موضوع محدودیت ایجاد شده برای دید خبرنگاران،‌تصویربرداران و عکاسان را مشاهده کرد و دستور اکید برای اصلاح این موضوع را دادند.

وی افزود: بر این اساس جلسه‌ای با طراحان برگزار شد آنها طراح‌های خود را برای بهبود دید خبرنگاران و رفع موانع ایجاد شده به ما ارائه کند. طبیعتا طرح نهایی که انتخاب می‌شود طرحی است که باعث بهبود دید خبرنگاران شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طبق توافق با طراحان،‌ مجلس هیچ ریالی برای تغییر این طرح پرداخت نخواهد کرد.

حسینی همچنین گفت: در حال حاضر از اتاقک‌هایی که در زیر فضای مسقف به وجود آمده است،‌ استفاده نمی‌شود ما منتظریم تا طرح جدید نهایی قطعی شود و در آن زمان در مورد این اتاقک‌های تصمیم‌گیری کنیم.

وی تاکید کرد که مهمترین دغدغه هیات رییسه این است که موانع ایجاد شده برای دید خبرنگاران رفع شود.

شریف حسین در مورد زمان نهایی این طرح گفت: بنده معتقدم که نباید دقت را فدای سرعت کرد چون در این صورت شرایط فعلی دوباره تکرار می شود و می‌بینیم هیچ دقتی در اصول نشده است. ما اصراری بر سرعت نداریم و دقت برایمان مهم است.

به گزارش ایسنا، حدود سه ماه پیش بعد از تعطیلات یک هفته مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه،‌تغییرات ظاهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بوجود آمد به گونه‌ای که فضای خالی صحن علنی به کریدورهای مسقفی اختصاص یافت که موجب محدودیت دید خبرنگاران به ویژه عکاسان و تصویربرداران و میهمانان صحن علنی و تحت‌الشعاع قراردادن زیبایی بصری محل برگزاری جلسات علنی شد.

بر این اساس محمد آشوری و سیدشریف حسینی دو عضو هیات رییسه مامور بررسی راهکارهای رفع موانع و محدویت ایجاد شدند.

انتهای پیام

کد N267381

وبگردی