آفتاب
واكنش فاضل میبدی به لغو سخنرانی سیدحسن خمینی؛

دلواپسی ما كوتاه آمدن روحانی در مقابل افراطیون است

دلواپسی ما كوتاه آمدن روحانی در مقابل افراطیون است

برگزاری همایشی با عنوان دلواپسی از سوی مخالفان دولت، بهانه خوبی است تا دلواپسی‌های اصلاح طلبان و معتدلین جامعه هم بیان شود/چرا باید در این مملكت و این انقلاب اسلامی، فضا برای امثال آیت الله هاشمی و حاج سیدحسن آقای خمینی و آقای سیدمحمد خاتمی تنگ باشد؟ چرا اصلا عرصه بر آنها تنگ شده است؟

ایلنا: عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‏‏ْ‏، گفت: دلواپسی ما كوتاه آمدن جناب آقای دكتر روحانی به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت در مقابل عده معدودی از افراطیون است كه حتی سخنرانی یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی یعنی حاج سیدحسن آقای خمینی را در یك شهرستان تحمل نكرده و متأسفانه مقامات محل و شهر و استان هم تسلیم خواسته آن عده معدود می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا‏، با بیان این كه برگزاری همایشی با عنوان دلواپسی از سوی مخالفان افراطی دولت، بهانه خوبی است تا دلواپسی‌های اصلاح طلبان و معتدلین جامعه هم بیان شود، اظهار داشت: ما به همه چیز امیدواریم و فقط دلواپسی‌مان از خردستیزی‌هایی است كه توسط عده‌ای معدود از افراطی‌های داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: دلواپسی دیگر ما توسعه جهالت مذهبی در عامه مردم و سوء استفاده از مذهب است كه متأسفانه در سال‌های اخیر، افراطیون نهایت استفاده‌های شخصی و گروهی خود را از آن برده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان این كه دلواپسی عمیق و همیشگی ما این است كه چرا عده‌ای معدود و افراطی‏ این كشور‏، با هر دولت اصلاح طلب و یا معتدلی كه روی كار می‌آید قصد مقابله برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی را دارند و در این مسیر به هیچ وجه منافع ملی برایشان مهم نیست.

وی افزود: این گروه معدود‏، هم روزنامه دارند‎، هم قلم دارند و هم كاغذ و هم راه نقد برایشان باز است، اما همواره از آن سوء استفاده كرده و در صدد تخریب طرف مقابل خود بر می‌آیند و در این راه و برای رسیدن به منافع گروهی و شخصی خود حتی منافع ملی را هم به راحتی زیرپا می گذارند.

فاضل میبدی گفت:‌ دلواپسی امروزی ما این است كه یك عده معدود و افراطی می آیند تا نگذارند یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی یعنی حاج سیدحسن آقا خمینی در همایشی در یك شهرستان سخنرانی كند و متأسفانه مقامات محل و شهر و استان هم تسلیم خواسته آن عده معدود افراطی می شوند.

وی گفت: وقتی افراطیون و خودخواهان داخلی تا این جا پیش می روند كه حتی حاج سیدحسن آقای خمینی نتواند یك سخنرانی ساده داشته باشد، دولت جناب آقای دكتر روحانی نباید بگذارد آن افراطی ها به خواسته هایشان برسند. باید حتی قوه قضائیه وارد شود و جلوی این مسائل را بگیرد.

این فعال سیاسی گفت: چرا باید در این مملكت و این انقلاب اسلامی، فضا برای امثال آیت الله هاشمی و حاج سیدحسن آقای خمینی و آقای سیدمحمد خاتمی تنگ باشد؟ چرا اصلا عرصه بر آنها تنگ شده است؟ به نظرم باید هر چه زودتر به این مسائل رسیدگی كرد.

وی گفت: دلواپسی ما همین مسائل است كه گفتیم و برای رفع این دلواپسی، از آقای دكتر روحانی می خواهیم كه در مقابل تحركات افراطیون یك گام عقب ننشیند. اگر ایشان به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت، در مقابل این افراطی ها محكم بایستد، دل نگرانی و دلواپسی نداریم، اما اگر عقب بنشیند، این مسائل، دلواپسی می آورد.

فاضل میبدی در پایان گفت: از آقای دكتر روحانی و تیم سیاست خارجی دولت می خواهیم كه این مذاكرات هسته ای را تا آخر به پیش ببرند و در این مسیر، با بی توجهی به تحركات افراطیون و كارشكنی های آنانی كه برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی، حتی منافع ملی را زیر پا می گذارند، كوتاه نیامده و خط قرمزشان فقط منافع ملی باشد.

کد N267362

وبگردی