آفتاب
سیدمهدی خاموشی:

نقش سازمان تبلیغات در مبارزه با تهاجم فرهنگی غیرقابل انکار است

نقش سازمان تبلیغات در مبارزه با تهاجم فرهنگی غیرقابل انکار است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تهاجم فرهنگی در تضعیف نیروی انسانی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تهاجم فرهنگی در تضعیف نیروی انسانی نقش مهمی دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در نشست پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: هنگامی که عملیات نظامی انجام می‌شود و حمله‌ای صورت می‌گیرد گر چه این حمله خشونت دارد اما کاملا شفاف و خط دشمن معلوم و مشخص است.

وی افزود: به نظر من پیچیده‌ترین جنگ که ما درگیر آن هستیم در همین عرصه است و بیشترین مشکلاتی که در ایران اسلامی وجود دارد و بار سنگینی را به ما تحمیل می‌کند، جنگ نرم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این‌که «فضای مجازی می‌تواند یکی از ابزارهای توسعه فرهنگ‌های بیگانه در جامعه ما باشد» گفت: می‌توان این فضا را به‌عنوان فرصتی بزرگ برای نشر معارف اسلام و انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان مورد توجه قرار داد.

به گفته وی تهاجم فرهنگی در تضعیف نیروهای انسانی نقش مهمی دارد، چرا که در دهه‌های اخیر با پیشرفت فناوری‌ها و ارزان سازی ماهواره‌ها جنگ نرم دشمن بیشتر شده است.

خاموشی به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی و انیمیشن اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله دستگاه‌هایی است که با توجه به داشته‌های نرم افزاری نقش غیر قابل انکاری در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد و برای این منظور بودجه‌های خوبی صرف شده است.

وی تاکید کرد: توسعه حوزه‌های علمیه و تجهیز آنها به فناوری‌های روز در مقابله با جبهه استکبار باید با نگاه ویژه‌ای دنبال شود.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن بر نیروهای جوان بیان کرد: نیروهای جوان با شکوفایی استعداد و توانایی خود سبب توسعه فناوری‌ها، تولید علم و دانش افزایی می‌شوند و این امر باعث خویشتن داری آنها می‌شود واز خود باختگی جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: مطمئنا با اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخر و تبلیغات مناسب می‌توان مردم بویژه نسل جوان را به محافل فرهنگی و دینی جذب کرد تا نسل جوان دیگر به برنامه‌های آن سوی مرزها اقبال نداشته باشند.

خاموشی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر فرزندآوری افزود: سرمایه‌های انسانی جوان را باید بهینه کنیم، زیرا که جوانان باعث تحرک جامعه می‌شود و این موضوع جامعه اسلامی را ارتقا می‌دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: آگاهی دادن به مردم در زمینه برنامه‌های فرهنگی دشمنان توام با‌ ارایه رهنمودهای عالمان دینی، توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

انتهای پیام

کد N267313

وبگردی