آفتاب

روسیه به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی با آمریکا پایبند خواهد بود

روسیه به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی با آمریکا پایبند خواهد بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه عنوان کرد که علی رغم اختلاف‌هایی که واشنگتن و مسکو در خصوص بحران اوکراین با یکدیگر دارند، کرملین به معاهده راهبردی کاهش تسلیحات سال 2010 پایبند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن در سال 2010 یک معاهده راهبردی کاهش تسلیحات (استارت) را به عنوان بخشی از مناسبات دوجانبه با مسکو به امضا رساند اما پس از آن روابط روسیه و آمریکا نخست به دلیل درگیری‌های سوریه و سپس بحران اوکراین به پایین‌ترین حد خود پس از پایان جنگ سرد رسید.

حتی در ماه مارس یک خبرگزاری روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده بود که ممکن است مسکو تحقیقات از سایت‌های موشکی که تحت این معاهده صورت می‌گیرند را متوقف کنند.

اما سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفت که هیچ دلیلی برای عدم پایبندی به این معاهده وجود ندارد.

براساس این معاهده هر طرف می‌تواند به طور سالانه از 18 سایت موشکی طرف دیگر بازدید کند.

ریابکف علاوه بر این دوباره واشنگتن را به تشویق بحران اوکراین متهم کرده و گفت: این در حالی است که روسیه قصد دارد تنش‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد که آزادی ناظران بین‌المللی نظامی از سوی جدایی طلبان روسیه‌گرا یکی از نشانه‌های رویکرد سازنده مسکو بود که تنها با میانجی‌گری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور ممکن شد.

انتهای پیام

کد N267121

وبگردی