آفتاب

کوثری: رییس جمهور به مشاوران خود تذکر بدهد

کوثری: رییس جمهور به مشاوران خود تذکر بدهد

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: پیشنهاد می دهم آقای روحانی به مشاوران خود یا تذکر بدهد و یا آنها را تغییر دهند تا از فتنه هایی که در پیش است جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «اسماعیل کوثری» در پایان نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس طی تذکری شفاهی به رییس جمهوری با اشاره به اظهارنظر «علی یونسی» گفت: اظهارات ایشان در جمع یهودیان شهر شیراز آنقدر بی پایه و اساس است که ارائه این مطالب نه تنها دولت را زیر سوال می برد بلکه عموم مردم را بدبین می کند.

وی گفت: انتظار مردم ایجاد آرامش در جامعه است نباید وقت مردم و دولتمردان را به مسائلی سوق یابد که نه تنها ارزشی ندارد بلکه باعث تعجب همگان از این مشاوران شده است.

وی اضافه کرد: به رییس جمهوری پیشنهاد می دهم یا به مشاوران خود تذکر دهند یا آنها را تغییر دهند تا از بروز فتنه هایی که در پیش است جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات تیم هسته ای با گروه 1+5 گفت: کارشناسان کشورمان در مذاکرات نهایی که از 23 اردیبهشت ماه سال جاری شروع می شود باید با صلابت و هوشیارانه روی کلمات، جملات و پاراگراف ها حساسیت نشان دهند البته نه مانند توافق ابتدایی که به صورت عجله ای تصمیم گرفته شد.

کوثری خاطرنشان کرد: نباید از آنها ترسی داشته باشیم مانند رزمندگان اسلام که با توکل به خدا دو ابرقدرت، اروپا و حتی سازمان ملل و برخی کشورهای عربی که می خواستند سه روزه خوزستان را از ایران جدا کرده و هفت روزه به تهران برسند با کم ترین امکانات نگذاشتند پس از 200 سال از تاریخ کشورمان یک وجب هم از خاک ایران جدا شود.

وی اضافه کرد: الان هم شما به عنوان تیم مذاکره کننده در نوک پیکان قرار دارید و همه حامی شما هستند و انتظار داریم با صلابت از حق مسلم این ملت دفاع کنید و تنها به توافق فکر نکنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: اگر توافق نهایی همانند توافق مقدماتی باشد به هیچ وجه پذیرفته نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های مسوولین استانداری و شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح های بزرگ گفت: شهرداری به محله هایی همچون مسگرآباد و محله های جنوب غرب تهران رسیدگی کند و در کنار احداث اتوبان ها باید به محلات هم رسیدگی شود تا احساس شمال و جنوب در بین مردم ایجاد نشود.

سیام(3)**2021**9132 ** 1418
کد N267110

وبگردی