آفتاب
در تذکرات شفاهی نمایندگان مطرح شد؛

اعتراض به اظهارات یونسی درباره شیر و خورشید/ در دولت یازدهم ده ها حلقه حاشیه‌ای ایجاد شده است

اعتراض به اظهارات یونسی درباره شیر و خورشید/ در دولت یازدهم ده ها حلقه حاشیه‌ای ایجاد شده است

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ایجاد ده ها حلقه حاشیه ای در دولت یازدهم گفت: اظهارات یونسی در مسیر استحاله فرهنگی قرار دارد و او به اصل فرمایش امام(ره) که علامت شیر و خورشید در پرچم منحوس است، اعتراض دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، تذکرات شفاهی نمایندگان در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: عده ای از مشاورین شما از جمله آقای یونسی در جمع یهودیان شیراز با ارائه مطالب بی پایه و بی اساس دولت شما را زیر سوال می برند انتظار مردم از مسئولین ایجاد آرامش و کنترل قیمت ها است، نه اینگونه اظهارات که باعث تعجب همگان شود.

وی همچنین خطاب به تیم دیپلماسی اظهار داش: به تیم مذاکره کننده تاکید می کنم باید بسیار باصلابت و هوشیارانه عمل کند و مانع توافق اولیه در ژنو عجله ای نباشد و از آنها باکی نداشته باشند و مانند رزمندگان اسلام عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه اکنون تیم مذاکره کننده در نوک پیکان است، اظهار داشت: همه حامی تیم مذاکره کننده هستند و آنها باید از حق ملت دفاع کنند و تنها به توافق فکر نکنند.

ابراهیم کارخانه ای نماینده همدان در تذکری خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: مردم می خواهند بدانند مولفه مدیریت جهادی منطبق با رهنمودهای انقلاب اسلامی را شفاف تبیین کنیم و منتظرند ببینند در سال فرهنگ و مدیریت جهادی، تفاوت مدیریت جهادی با مدیریت خواب آلود چیست.

این نماینده مجلس از رئیس جمهور خواست برنامه ای منسجم برای افزایش قیمت حامل های انرژی تدوین کرده و قبل از تثبیت گرانی ها این برنامه را ارائه کند.

علیمحمد بزرگواری، نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: دولت قبلی با آن همه خدمات ارزنده ای که در مناطق محروم داشت، چند حلقه حاشیه ای در درونش بوجود آمد که آن را ناکارآمد کرد. باید عرض کنم در دولت شما ده ها حلقه حاشیه ای ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت روحانی اصلا متنی وجود ندارد و دولت دائم حاشیه دارد، خطاب به روحانی تصریح کرد: از حاشیه ها بکاهید و برای مردم کار کنید و جوانان و بیکاری آنان دغدغه شما باشد.

بزرگواری یکی از حاشیه های دولت یازدهم را اظهارات شیخ یونسی دانست و افزود: برخی اظهارات وی عامل اختلاف شده و در مسیر استحاله فرهنگی قرار گرفته است اینکه او به نشان پرچم جمهوری اسلامی می پردازد و این در حالی است و اینکه به اصل فرمایش امام(ره)، علامت شیر و خورشید منحوس است، اعتراض دارد.

این نماینده مجلس از رئیس جمهور خواست که افراد حاشیه دار را از خود دور کند.

کد N267058

وبگردی