آفتاب

درخواست رئیس‌جمهور قبرس یونانی نشین از قبرس ترک‌ نشین

درخواست رئیس‌جمهور قبرس یونانی نشین از قبرس ترک‌ نشین

رئیس جمهور قبرس یونانی نشین از طرف ترک خواست در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات به او اعتماد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، نیکوس آناستاسیا دس، رئیس جمهور قبرس یونانی نشین در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس قبرس یونانی نشین و قبرس ترک نشین باید به یکدیگر اعتماد کنند، گفت: من سوال را این گونه مطرح می‌کنم چرا او نباید به من اعتماد کند زیرا من در روستایی بزرگ شده‌ام که قبرس‌های یونانی و ترک در آن با هم زندگی می‌کردند.

رهبران قبرس یونانی‌نشین و قبرس ترک‌نشین پس از حدود دو سال وقفه در اوایل فوریه با یکدیگر دیدار کرده و با صدور بیانیه‌ای راه را برای یافتن راه حلی در جهت حل بحرانی که حدود نیم قرن است در این جزیره‌ حاکم است، مشخص کردند.

آناستاسیا دس عنوان کرد که به عنوان یک شهروند و یک سیاستمدار قبرسی در پی اتحاد ملتش است.

وی همچنین عنوان کرد: دیدگاه او نسبت به راه حل احتمالی برای پایان دادن این مشکلی که ده‌ها است در قبرس وجود دارد به دیدگاه مارتین لیتر کینگ فعال حقوق بشر آمریکایی شبیه است.

وی همچنین گفت که نمی‌خواهد تصور کند این مذاکرات با شکست روبرو می‌شوند زیرا هر روزی که با این وضعیت می‌گذرد روزی غم‌انگیز است.

وی همچنین در خصوص روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا گفت: ما خواستار الحاق ترکیه به این اتحادیه هستیم زیرا عدم پیوستن آنکارا به هیچ وجه به نفع ما نیست و دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم یکی از همسایگان ما منزوی گردد.

انتهای پیام

کد N266749

وبگردی