آفتاب

قاضی‌پور: دریاچه ارومیه در سی‌سی‌یو است

قاضی‌پور: دریاچه ارومیه در سی‌سی‌یو است

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مدیون مدیران دلسوز است که با مدیریت جهادی تلاش دارند باری از روی دوش جمهوری اسلامی بردارند از وزرا و مدیران ارشد خواست تا از این الگو پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مردم گفت: ملت شریف ایران با افتخار اعلام می‌کنم که نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس مدیریت توانمند رهبر انقلاب و حضور نیروهای ولایت‌مدار رشد چشمگیری در مسائل جهانی دارد و حضور همیشه در صحنه مردم و نیروهای مسلح ارتش، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، مرزبانی، اطلاعاتی، امنیتی و بسیج توطئه دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی را خنثی می‌کند و هر روز حقانیت آرمان‌های حضرت امام(ره) بیش از پیش روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران از قومیت‌های مختلف که مذاهب آنان مورد تایید قانون اساسی است تشکیل شده، عنوان کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی تا حدود زیادی مدیون کارشناسان و مدیران میانی دلسوز است که با مدیریت جهادی علی‌رغم تحریم‌ها تلاش دارند باری از روی دوش ملت ایران بردارند. مدیران ارشد، ‌وزرا و معاونین آنان نیز باید از این الگو پیروی کنند.

قاضی‌پور اضافه کرد: متاسفانه برخی از سیاسی‌کاری‌ها باعث شده که بعضی از وزرا در حیطه مدیریتی خود تسلط کافی نداشته باشند و توسط افراد نامجو و سودطلب مدیریت شوند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: جناب آقای طیب‌نیا هر دانشجویی می‌داند که در شرایط رکود برای خارج شدن از رکود دولت‌ها نرخ تسهیلات را کاهش می‌دهند تا هزینه کاهش یافته بابت تولید مصرف شود. لیکن آقایانِ بانک‌های خصوصی را رها کرده‌اید؟ آنها به جان مردم می‌افتند، چرا؟ این کار ما را به یاد مثال سعدی می‌اندازد که چرا در این شهر سنگ‌ها را بستند ولی سگ‌ها را رها کردند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که پس از اعتراض‌های مکرر کمیسیون صنایع و فراکسیون تولید ملی و واحد‌های تولیدکننده به نرخ سود سپرده حضرتعالی برعکس عمل کردید و دستور دادید نرخ سود سپرده بالاتر از دولت قبل تعیین شود تا نظارت بانک مرکزی کمتر شود و بانک‌های خصوصی رها باشند. این تصمیم تاثیری بر بازار پول ندارد بلکه کمر تولید را شکستید تا تولیدکنندگان بیچاره به دنبال مبلغ ناچیزی پول برای تولید خود باشند.

نماینده مردم ارومیه در ادامه نطق خود از رئیس سازمان محیط زیست، رئیس جمهور و وزیر نیرو خواست برای احیا و نجات تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور اقدام کنند و گفت: دولت اقدام عملیاتی قابل مشاهد‌ه‌ای برای نجات دریاچه ارومیه انجام نمی‌دهد. دریاچه ارومیه هنوز نمرده اما در CCU است و قلبش هنوز می‌زند. با توقف قلب آن قلب همه ایرانیان نخواهد زد و شاهد مرگ و میر هزاران نوزاد، بچه، پیرمرد و پیرزن خواهیم بود و عاملان آنها در روز محشر الهی مجازات خواهند شد و میلیون‌ها مردم آذری‌ زبان به سراسر ایران اسلامی کوچ خواهند کرد که این امر فاجعه است.

قاضی‌پور در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تکلیف آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی را مشخص کند و خواستار اجرای قانون استخدام ناظران گندم از وزیر جهاد کشاورزی شد.

وی از وزیر کار نیز خواست تبدیل وضعیت مربیان فنی را اجرا کند و امنیت شغلی معلمان و ناظران گندم تامین شود.

توجه به وزرشکاران پرورش اندام و گازرسانی به روستاهای مرزی آذربایجان شرقی از دیگر درخواست‌های نادر قاضی‌پور بود.

انتهای پیام

کد N266704

وبگردی