آفتاب

توجیه زوما برای هزینه سنگین تیم امنیتی‌اش

توجیه زوما برای هزینه سنگین تیم امنیتی‌اش

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی گفت که حدود یک دهه پیش، مجرمان به خانه روستایی وی یورش برده و همسرش را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند. این در حالی است که وی قرار است یک سیستم امنیتی با هزینه هنگفت مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در حالی مطرح شده است که وی به دنبال ارائه یک سیستم امنیتی پیشرفته است که 23 میلیون دلار هزینه دارد و با پول مالیات‌دهندگان تامین می‌شود.

جاکوب زوما در سخنان خود گفت که عاملان این حرکت شنیع "بازداشت و محکوم" شدند. این اتفاق پیش از تصدی پست ریاست جمهوری توسط وی در سال 2009 رخ داده است.

زوما در سخنانش اشاره‌ای نکرد که کدام یک از چهار همسرش در آن زمان هدف تجاوز قرار گرفته‌اند. از آن زمان تاکنون یکی از همسرهای وی خودکشی کرده و وی یک همسرش را طلاق داده است.

جاکوب زوما به دلیل هزینه‌های بسیار پیش از انتخابات روز چهارشنبه هدف انتقاد قرار گرفته است. با وجود این رسوایی انتظار می‌رود که وی پیروز شود و یک دوره پنج ساله دیگر به حکومتش ادامه دهد.

یک ناظر دولتی در ماه مارس اعلام کرد که جاکوب زوما از امکانات دولتی بیش از حد استفاده کرده و برای منزلش استخر، کلینیک خصوصی و محل فرود هلی‌کوپتر ساخته است. این ناظر اعلام کرد که زوما باید بخشی از این هزینه‌ها را به دولت بازگرداند.

انتهای پیام

کد N266647

وبگردی