آفتاب

نخست‌وزیر جدید لیبی متعهد به تشکیل دولت "کوچک" شد

نخست‌وزیر جدید لیبی متعهد به تشکیل دولت "کوچک" شد

نخست‌وزیر جدید لیبی با بیان اینکه گسترش حاکمیت کشور و بازسازی ارتش و پلیس جزو اولویت‌های دولت وی است، متعهد شد که دولتی "کوچک" را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، احمد معیتیق، نخست‌وزیر جدید لیبی در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد: ما اقدامات لازم را برای تشکیل دولت "کوچک" که حامی و محافظ همبستگی ملی باشد، اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: گسترش سلطه و اختیارات و حاکمیت کشور، بازسازی ساختار ارتش و پلیس از مهم‌ترین اولویت‌های این دولت خواهد بود.

معیتیق خاطرنشان کرد: ما برای بهتر کردن فعالیت دستگاه قضایی، برقراری سازش ملی، بررسی پرونده عدالت انتقالی و حمایت از دستگاه قضایی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور، اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

وی همچنین متعهد شد، نظامی را تشکیل دهد که بر فعالیت‌های اقتصادی بیشتر، کارآمدی طرح‌های توسعه و فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی با بهبود اقتصادی و سرمایه گذاری و احداث در بخش ویژه متمرکز باشد.

معیتیق همچنین بر لزوم بازسازی ساختار تمامی مؤسسات سرمایه‌گذاری و صنعتی با استفاده از کارشناسان بین‌المللی و استفاده از تجارب آن‌ها تاکید کرد.

همچنین عصر دوشنبه جمعی از مسئولان لیبیایی نشستی را با حضور نوری ابو سهمین، رئیس پارلمان لیبی در مقر این پارلمان در طرابلس برگزار و در خصوص آخرین تحولات امنیتی لیبی و پیامدهای این تحولات در داخل و خارج بحث و گفتگو کردند.

انتهای پیام

کد N266600

وبگردی