آفتاب
روحانی در جمع معلمان نمونه کشور:

مدارا و دوری از افراطی گری را به دانش آموزان یاد بدهیم/ آستانه تحمل پایین است

مدارا و دوری از افراطی گری را به دانش آموزان یاد بدهیم/ آستانه تحمل پایین است

رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه ما امروز در برخی از موارد بی تحمل شده وآستانه تحمل ها پایین است، گفت: ما باید جامعه پذیری و دوری از افراطی گری را به دانش آموزان یاد بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در مراسم تقدیر از معلمان برتر که صبح امروز در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: امروز نوجوانان ما قبل و همچنین همزمان با تحصیل با خیلی از محیط های دیگر آشنا هستند و این وظیفه معلمان را سخت تر می کند.

وی افزود: بعضی ها می گویند راه، واکسینه کردن و برخی دیگر می گویند استریلیزه کردن است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما می توانیم جامعه را در برابر تهاجمات واکسینه کنیم اما نمی شود استرلیزه کنیم. چرا که اگر واکسینه کرده باشیم آن فرد اگر جایی رود که انواع میکروب ها باشد هیچ مشکلی برایش پیش نمی آید اما استریلیزه فقط برای آن محیط موثر خواهد بود و اگر خارج شد دیگر فایده ای ندارد.

روحانی با بیان اینکه اساس تفکرات اسلامی بر مبنای واکسینه کردن جامعه است، تصریح کرد: البته گاهی استریلیزه کردن هم مهم است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، روزه را وسیله ای برای تقویت تقوا و نوعی واکسینه کردن دانست و گفت: تقوا یعنی ایستادگی در برابر گناهان و هوای نفس  و اساس دین این است که انسان مومن فردی باشد که از محیط مهاجم تاثیر نبیند، بلکه تاثیر هم بگذارد.

روحانی افزود: شما امروز در کشورهای آسیای دور می بینید که شهرها و دیارهایی هستند که توسط تجار ایرانی مسلمان شده اند و این تجار فرهنگ ایرانی را در آن کشورها ترویج کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه واکسینه کردن بسیار پیچیده است، گفت: ما امروز در برابر تهاجمات نسبت به اعتقادات، دین، سبک زندگی و اخلاقمان قرار داریم.

وی گفت: غرب تعارف ندارد و شعارش این است که رهبری دینی و فکری دنیا با غرب است . البته این ادعاست ولی این شعار را دنبال می کند. آمریکا هم فکر می کند رهبری فرهنگی دنیا و همچنین غرب را بردوش دارد و غرب هم فکر می کند رهبری جهان را دارد اما یک پایه اصلی و اساسی دین ما استقلال است، بنابراین ما روی پای خودمان ایستاده ایم.

روحانی افزود: البته هر نکته ای خوبی که دیگر فرهنگ ها داشته باشند آن را می آموزیم اما در عین حال چارچوب فرهنگی، استقلال فکری و هویت خود را حفظ می کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر معلمی فکر کرد که تنها وظیفه اش یاددادن و آموزش است، گفت: این فکر درست نیست چرا که ما گفته ایم وزارت آموزش و پرورش یعنی هم آموزش و هم پرورش را باید معلمان مد نظر قرار دهند و این وظیفه بسیار سنگینی است که بر دوش معلمان قرار دارند.

همچنین وی در ادامه با بیان اینکه ما باید تحمل و سعه صدر را به جوانان و نوجوانان یاد دهیم، افزود: جامعه ما در برخی موارد بی تحمل شده و آستانه تحمل پایین است. زود رودرروی هم قرار می گیریم و ما باید به نوجوانان و جوانان مدارا، تحمل و سعه صدر را یاد دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما دارای دین عظیمی به نام اسلام هستیم، گفت: ما پیروان قرآن و اهل بیتیم و باید فکر کنیم که چگونه سعه صدر، مدارا، تحمل و دوری از افراطی گری را به دانش آموزان یاد بدهیم و به آنها کمک کنیم که جامعه پذیر باشند.

روحانی افزود: جامعه اسلامی دست هم را گرفتن است، به فکر شهر خویش، وطن خویش، دین خویش بودن است و ما باید در این زمینه تلاش و کوشش کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی ما باید شهید مطهری باشد، گفت: شهید مطهری دنیای صبر و تحمل بود. چه فشارهایی که به او آوردند. هر گاه که سخنرانی می کرد، کتاب و مقاله ای می نوشت متحجرین و افراطی ها به او حمله می کردند.

روحانی با بیان اینکه راه مطهری راه اعتدال بود، گفت: برای خیلی ها این راه مطهری قابل تحمل نبود اما مطهری به این چیزها فکر نمی کرد و هر گاه که فکر می کرد وظیفه اش است، پا پیش می گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه ما از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مشکلاتی دارد، گفت: بهبود زندگی و همچنین اخلاق مردم باید در نظر ما باشد که دولت در این زمینه نیز بار سنگینی بر دوش دارد و شما معلمان نیز در سراسر کشور باید این رسالت سنگین را بردوش گیرید.

این خبر در حال تکمیل است...

 

کد N266580

وبگردی