آفتاب

از وقف زمین برای ساخت حسینیه تا وقف غسالخانه

از وقف زمین برای ساخت حسینیه تا وقف غسالخانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار از ثبت اولین وقف جدید سال 93 به نیت ساخت حسینیه در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار از ثبت اولین وقف جدید سال 93 به نیت ساخت حسینیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی با بیان این‌که «اولین وقف جدید در سال 93 در جهت احداث حسینیه در این شهرستان به ثبت رسید» افزود: این موقوفه یک باب خانه به مساحت 230 متر مربع واقع در شهرک وحیدیه به ارزش2 میلیارد ریال می‌باشد که جهت ساخت حسینیه وقف شده است.

موسوی گفت: این وقف از سوی واقف خیراندیش محمد معصومی صورت پذیرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار گفت: یکی از ماندگارترین و اثرگذارترین راه حل‌ها برای مشکلات کشور ترویج عملی سنت حسنه وقف است که باید به این امر توجهی ویژه داشت .

زمینی 100 متر مربعی در شهربابک وقف ساخت غسالخانه شد

سرپرست اداره اوقاف شهرستان شهربابک از ثبت چهارمین وقف سال 93 در این شهرستان خبر داد و گفت: زمینی 100 متر مربعی وقف ساخت غسالخانه شد.

حجت‌الاسلام یوسف ملائی گفت: رمضان محی‌الدینی و کربلائی شعبان ابراهیمی واقفان گرانقدر، قطعه زمین خود به مساحت 100 متر مربع را وقف ساخت غسالخانه‌ای در این شهرستان کردند.

وی ارزش ملک مذکور را بالغ بر 20 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این ملک در فاصله 50 کیلومتری شهرستان شهربابک در روستای مثینان واقع شده است که در حدود 100 خانوار جمعیت در این روستا زندگی می‌کنند.

زمین مزروعی 1300 متر مربعی در راور وقف ساخت مسجد حضرت علی اصغر(ع) شد

سرپرست اداره اوقاف شهرستان راور با بیان این‌که «اولین وقف سال جاری این شهرستان توسط بانوی خیر و نیکوکار راوری ثبت شد» گفت: زمین مزروعی 1300 متر مربعی، وقف ساخت مسجد حضرت علی اصغر(ع) شد.

منصور هدایتی گفت: فاطمه عباس‌زاده، بانوی خیر راوری در یک اقدام خیر خواهانه، ملک مزروعی خود را به مساحت 1300 متر مربع را وقف کرد.

وی بیان کرد: این ملک شامل قطعه زمین زراعی کشت گندم و جو به همراه سهم آب با خروجی 35 لیتر بر ثانیه به انضمام یک واحد مسکونی است.

وی ارزش ملک وقف شده را 600 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این ملک در روستای شیخانی بخش کوهساران راور وقف شده است.

خیر لردگانی 800 میلیون ریال برای ساخت ضریح امامزاده احمد (ع) شیرمرد اهدا کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: یک خیر نیک‎اندیش، 800 میلیون ریال برای ساخت ضریح امامزاده احمد (ع) روستای شیرمرد اهدا کرد.

اسلام عالی در خصوص آغاز به کار ساخت ضریح امامزاده احمد (ع) روستای شیرمرد تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‎های صورت گرفته با استادکاران خبره استانی، قرار است، ساخت این ضریح به زودی انجام شود.

وی با قدردانی از خیرین نیک‎اندیش در راستای کمک به بازسازی، مرمت و ساخت اماکن متبرکه اظهار کرد: هر کسی می‎تواند در حد وسع و تمکن مالی که دارد خود را در این اجر معنوی سهیم و اقدامی پسندیده در کارنامه اعمال خود ثبت کند.

500 میلیون ریال از سوی اوقاف برای جبران خسارت آتش سوزی مسجد جامع فاروج اختصاص یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اختصاص 500 میلیون ریال از سوی اوقاف برای جبران خسارات آتش سوزی مسجد جامع فاروج خبر داد.

حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی اظهار کرد: این اعتبار پس از بازدید از مسجد جامع فاروج با حضور مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص یافت.

وی گفت: کار بازسازی مسجد جامع فاروج که بیشتر خسارت آتش، متوجه نمای داخلی از جمله گچ کاری و فرش‌های آن شده، در کوتاه‌ترین زمان آغاز خواهد شد.

ساختمان مسجد جامع فاروج ظهر روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه بر اثر اتصال شبکه برق مسجد دچار آتش سوزی شد و خساراتی به بنا و بخشی از اموال آن وارد آمد.

مسجد جامع شهر فاروج که بیش از 70 سال قدمت دارد، محل برگزاری نماز جمعه این شهر و سایر گردهمایی‌های دینی و اجتماعی این شهرستان است.

انتهای پیام

کد N266400

وبگردی