آفتاب
عبدالفتاح السیسی:

اخوان المسلمین در آینده مصر جایگاهی ندارد/از مرگ هیچ ترس و واهمه‌ای ندارم

اخوان المسلمین در آینده مصر جایگاهی ندارد/از مرگ هیچ ترس و واهمه‌ای ندارم

ژنرال عبدالفتاح السیسی در یک گفتگوی تلویزیونی که بینندگان میلیونی در مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی داشت، مواضع خود را درباره تحولات سیاسی اخیر مصر، انتخابات آتی ریاست جمهوری و برکناری اخوان المسلمین از قدرت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گفتگوی تلویزیونی "عبدالفتاح السیسی" نامزد مطرح انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر بینندگان میلیونی داشت و وی در این گفتگو پاسخ سوالاتی را که طی ماههای اخیر بی جواب مانده بود ارائه کرد و درباره مسائلی که در گذشته درباره آنها موضعی نگرفته بود، سخن گفت.

السیسی با اشاره به تلاشهایی که برای ترور وی صورت گرفته است، اظهار داشت: دو بار برای ترور من تلاش کرده اند، اما من از مرگ هیچ ترس و واهمه ای ندارم.

وی درباره سکوت خود در دوران حکومت اخوان المسلمین گفت: سکوت من در گذشته لازم بود چون من نماد امید برای مردم مصر بودم.

نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری مصر با اشاره به ناآرامیهای چند ماه پیش در منطقه سینا، نیز گفت: زمانی از "خیرت الشاطر" (از رهبران مطرح اخوان المسلمین) خواستم که برای برقراری آرامش و امنیت در سینا همکاری کند، اما وی در پاسخ به من گفت که جنگجویانی از سوریه، افغانستان و لیبی به جنگ شما و مردم مصر خواهند آمد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی دهیم احدی مردم مصر را تهدید کند و خود را برای نبرد با آنها آماده می کنیم تا مردم در معرض تهدید قرار نگیرند.

السیسی با اشاره به گفتگویش با "محمد مرسی" رئیس جمهور وقت مصر در زمان ناآرامیهای کشور، گفت: من به وی گفتم که تو زندانیان را آزاد کردی و آنها مردم را به قتل می رسانند، اما مرسی در پاسخ به سوالاتم سکوت می کرد و جوابی نمی داد.

کد N266340

وبگردی