آفتاب
کریمی قدوسی:

چرا مواضع وزیرکشور در آن طرف آب‌ متفاوت است

چرا مواضع وزیرکشور در آن طرف آب‌ متفاوت است

آقای ظریف در این صحبت‌ها نظر صریح مقام معظم رهبری را که چندین بار بحث هلوکاست را مطرح می‌کند و برخورد غربی‌ها را با این قضیه مورد نقد قرار می دهند نادیده گرفته و آنچه که به رهبر انقلاب نسبت می دهند برخلاف آن چیزی است که مقام معظم رهبری بارها به طور شفاف بیان کرده‌اند

 

چرا مواضع وزیرکشور در آن طرف آب‌ متفاوت است

نماینده مردم کلات در مجلس که از سوال کنندگان از وزیرامور خارجه است دلیل سوال خود را تغییر مواضع جواد ظریف در خارج از مرزهای کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی جواد کریمی قدوسی در جریان بررسی سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه اظهار داشت: رهبری خطاب به مسولان اینگونه می‌فرماید که مسولان باید پذیرای نصیحت‌های خیرخواهانه باشند هر چند که این نصیحت‌ها در برخی مواقع تند و تیز باشد.

نماینده مردم مشهد وکلات در ادامه با بیان اینکه همه مسولان باید در موضع گیری‌های خود حتما مؤلفه آرمان‌ها و اهداف و واقعیات انقلاب را مد نظر داشته باشند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در 19 دی ماه خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند این مباحثی که در مذاکرات مطرح است بهانه است و هدف نهایی این عَلَمی است که درحوزه‌های علمیه برافراشته شده و اسلام محمدی را زنده نگه داشته است.

وی گفت: سفر آقای ظریف به نیویورک براساس مرزبندی شفاف با دشمن یک امر آرمانی و اعتقادی است اما آقای ظریف در شبکه ABC آمریکا حضور پیدا می‌کند و از ایشان در خصوص مسئله هلوکاست سوال می‌شود که فیلم و صوت این مصاحبه آماده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه سخنان خود از مجلس خواست تا این فیلم را درصحن علنی پخش کنند و بعد از پخش فیلم مذکور وی در خصوص این فیلم توضیح داد: این فیلم مربوط به هفتم مهر ماه سال گذشته است که خبرنگار از آقای ظریف سوال می کند که آقای روحانی و شما در سفر نیویورک واقعه هلوکاست را تایید کردید اما رهبر انقلاب در سایت خود واقعه هلوکاست را قبول ندارد و آنرا یک افسانه می‌داند که در ادامه آقای ظریف توضیح می‌دهد: من شخصا با ایشان صحبت کردم و ایشان صراحتاً کشتار یهودیان را محکوم می‌کند و مقام معظم رهبری بحث افسانه بودن هلوکاست را تکذیب می‌کند.

کریمی قدوسی با بیان این مطلب افزود: نکته بسیار مهم این است که آقای ظریف در این صحبت‌ها نظر صریح مقام معظم رهبری را که چندین بار بحث هلوکاست را مطرح می‌کند و برخورد غربی‌ها را با این قضیه مورد نقد قرار می دهند نادیده گرفته و آنچه که به رهبر انقلاب نسبت می دهند برخلاف آن چیزی است که مقام معظم رهبری بارها به طور شفاف بیان کرده‌اند و ما چندین بار در مورد این موضوع از آقای ظریف سوال کردیم اما ایشان توضیحی ندادند.

نماینده مردم مشهد وکلات همچنین با اشاره به سفر ظریف به داووس و حضورش در شبکه 2 آلمان در سوال دیگری اظهار داشت: آقای ظریف در این برنامه و در پاسخ به پرسش مجری که «صرف نظر از اینکه شما در مورد اسرائیل چه فکری می کنید، آیا اسرائیل را به رسمیت می شناسید؟» که در ادامه آقای ظریف اینگونه پاسخ می دهد که این مسئله باید از جانب فلسطینی‌ها مورد پذیرش قرار بگیرد و ما از منطقه دور هستیم و این وظیفه مانیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نشناسیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: براثر موضع گیری‌های این چنینی وزیر امور خارجه در منطقه یکی از رسانه های صهیونیستی تحلیل می‌کند که ممکن است پس از توافق اسرائیل با فلسطینی‌ها اسرائیل از جانب جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود. یکی از بحث‌های اساسی ما این است که چرا وزیر امور خارجه وقتی که به آن طرف آب می‌روند بر خلاف آنچه که در اینجا خیلی قوی وصریح راجع به آرمان‌های انقلاب صحبت می‌کنند موضع‌گیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا پس از اظهارات وزیر امور خارجه و پیش از آنکه از نمایندگان رای گیری به عمل آید، نماینده مشهد اعلام کرد که از پاسخ های وزیر امور خارجه قانع شده است.

کد N266186

وبگردی