آفتاب

سرکرده گروه بوکرحرام: دختران ربوده شده را در بازار می‌فروشم

سرکرده گروه بوکرحرام: دختران ربوده شده را در بازار می‌فروشم

سرکرده گروه افراطی بوکوحرام ضمن قبول مسئولیت ربودن 276 دختر محصل در نیجریه، متعهد شد تا آن‌ها را در بازار بفروشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ابوبکر شیکاو"، سرکرده گروه بوکوحرام در فیلمی ویدیویی مسئولیت ربودن 276 دختر محصل نیجریه‌ای در ماه گذشته میلادی را بر عهده گرفته و گفت: من دختران شما را ربودم و آن‌ها را در بازار خواهم فروخت.

گروه بوکوحرام سال‌هاست در شمال نیجریه دست به حملات تروریستی می‌زند اما این آدم‌ربایی بزرگ‌ترین اقدام آن‌ها تاکنون بوده است.

شیکاو در ادامه این فیلم گفت: این آدم‌ربایی باعث خشم و عصبانیت مردم شده چرا که این گروگان‌ها برای ما همانند "برده" هستند.

‌این دختران اواسط آوریل سال جاری میلادی ربوده شدند اما دولت نیجریه هنوز هیچ واکنش تهاجمی نسبت به آن نداشته و تنها گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه متعهد شده تا این دختران را پیدا و آن‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند. وی در یک برنامه تلویزیونی زنده گفت: این دخترها هر کجا که باشند، آن‌ها را پیدا خواهیم کرد.

اما یکی از رهبران معترضان گفت: بانوی اول نیجریه نسبت به این رویداد مشکوک است و گمان می‌کند که این آدم ربایی اصلاً اتفاق نیفتاده است.

‌شیکاو در این فیلم 57 دقیقه‌ای افزود: من یک دختر را از یک مدرسه غربی ربودم و شما مضطرب و نگران شدید. من گفته بودم که آموزش‌های غربی باید پایان یابند. دخترهای شما باید ترک تحصیل کرده و ازدواج کنند.

پیش از این گفته شده بود که 53 تن از این دختران توانسته بودند فرار کنند اما هنوز بیش از 276 تن از آن‌ها گروگان هستند.

‌گزارش‌هایی به دست آمده که برخی از آن‌ها را به زور به عقد گروگان گیرها درآورده‌اند و تعداد دیگر را در کشورهای چاد و کامرون به عنوان عروس به قیمت 12 دلار (9 یورو) فروخته‌ شده‌اند.

انتهای پیام

کد N266146

وبگردی