آفتاب
ظریف در مجلس:

اجازه نمی دهم پروژه امنیتی سازی ایران تحت بهانه واهی انکار هولوکاست اجرا شود/ ما ملت دلاوریم نه دلواپس

اجازه نمی دهم پروژه امنیتی سازی ایران تحت بهانه واهی انکار هولوکاست اجرا شود/ ما ملت دلاوریم نه دلواپس

وزیر امور خارجه گفت: تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران تحت بهانه واهی انکار هولوکاست اجرا شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال جمعی از نمایندگان از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص علت انفعالش در بیان موضع جمهوری اسلامی در خصوص رژیم صهیونیستی و هولوکاست و تایید دروغ هولوکاست مطرح شد.

در ابتدا ظریف با بیان این که بیش از هر وزیر امور خارجه ای در تاریخ جمهوری اسلامی در مجلس و کمیسیون امنیت حضور یافته است، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را انقلابی و در راستای مواضع امام و مقام معظم رهبری خواند.

در بخش دوم جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد به نمایندگی از سوال کنندگان فیلم مستند اظهارات ظریف در شبکه ای بی سی آمریکا در صحن علنی مجلس پخش کرد.

در این فیلم ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه شما و رئیس جمهور واقعه هولوکاست را محکوم کردید اما رهبر انقلاب در بخش انگلیسی سایت خود هولوکاست را افسانه خوانده است پخش شد.

ظریف در پاسخ به سوال این خبرنگار اعلام کرده بود که شخصاً مقام معظم رهبری صحبت کرده و ایشان کشتار یهودیان را محکوم کرده است و سخنانشان در مورد هولوکاست را تکذیب کرده است.

پس از آن فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان در خصوص افسانه خواندن هولوکاست پخش شد.

پس از پایان اظهارات کریمی قدوسی محمدجواد ظریف مجدداً در پشت تریبون جلسه علنی حاضر شد و گفت: تلاش من همواره این بوده که با فضاسازی های بین المللی که قصد محدود کردن اقتدار ملی ما را دارند قاطعانه برخورد کنم تا اجازه ندهیم ایران را تهدید جهانی و مخل امنیت منطقه معرفی کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت من در وزارت خارجه دیر یا زود به پایان خواهد رسید همان گونه که از تاریخ جز لحظاتی در خاطره بشر باقی نمانده اما آن چه برای من باقی خواهد ماند خدمتی است که برای مردم دلاور و جایگاه جهانی آنها انجام می دهم.

ظریف تاکید کرد: تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشته پروژه صهیونیست امنیتی سازی ایران تحت بهانه واهی انکار هولوکاست اجرا شود.

وی ادامه داد: من و همکارانم به عنوان نمایندگان مردم دلاور ایران به جهان اعلام کرده ایم و خواهیم گفت که ایران مامن و ملجا اقلیت ها است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بنده این حرف های انقلابی را در نیویورک هم زدم اما فقط دوستان حرف هایی را با ترجمه ناقص پخش کردند.

وی با اشاره به اینکه حماس و جهاد اسلامی به خاطر مواضع دولت تدبیر از من تشکر کرده اند برخی شایعات مبنی بر اینکه وزارت خارجه از مانع حضور هیات های نظامی در کشور شده است را تکذیب کرد.

وزیر خارجه در واکنش به برگزاری نشستی تحت عنوان دلواپسیم که در انتقاد از توافق ژنو برگزار شده بود نیز گفت: ما با دلواپسی با قدرت های بزرگ تعامل نمیکنیم؛ ما ملت دلاوریم نه دلواپس

ادامه دارد...

 

کد N266113

وبگردی