آفتاب

واشنگتن: انتخابات ریاست جمهوری سوریه تقلیدی مضحک از دموکراسی است

واشنگتن: انتخابات ریاست جمهوری سوریه تقلیدی مضحک از دموکراسی است

سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام حمایت مجدد واشنگتن از ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه "تقلیدی مضحک از دموکراسی" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد تصمیم دمشق برای برگزاری انتخابات در سوم ژوئن آتی تصمیمی عاقلانه و درست نیست و تنها تقلیدی مضحک از دموکراسی است.

وی گفت: تصمیم بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای برگزاری انتخابات تنها بیانگر این است که وی ادعا می‌کند یک رهبر منتخب و دموکرات است.

کارنی افزود: این انتخابات تنها یک همه پرسی ریاست جمهوری و تقلید مضحکانه‌ای از دموکراسی است که هرگز مشروعیتی در داخل یا خارج از سوریه نخواهد داشت.

کارنی تاکید کرد: روند انتقال دموکراسی باید براساس مذاکره و اتخاذ اقدامی مهم با همکاری ائتلاف مخالفان صورت بگیرد.

وی مدعی شد: همه پرسی که قرار است صورت بگیرد هیچ بویی از دموکراسی نخواهد برد، بلکه صرفا یک همه پرسی صوری خواهد بود.

کارنی گفت: راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است چرا که آینده‌ای همراه با آزادی را برای مردم سوریه به ارمغان می‌آورد.

وی بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن از طریق کمک‌های بشردوستانه از مردم سوریه و همچنین مخالفان حمایت و برای پیشبرد مذاکرات جهت پایان دادن به بحران در این کشور تلاش خواهد کرد.

پیشتر نیز جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که با وجود رخدادهای سوریه و خشونت و کشتار در این کشور، انتخاباتی عادلانه برگزار نخواهد شد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه گفته بود: اتخاذ تصمیم یک جانبه از سوی دمشق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نقض بیانیه ژنو است.

ساکی همچنین تاکید کرده بود که واشنگتن همچنان از مخالفان حمایت و برای فشار آوردن بیشتر بر نظام سوریه و پایان دادن به دولت بشار اسد اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N266112

وبگردی