آفتاب
بذرپاش:

رفع تحریم ها چاره رفع مشکلات اقتصادی کشور نیست/تقویت سیستم مدیریتی تنها راه حل پیشرفت

رفع تحریم ها چاره رفع مشکلات اقتصادی کشور نیست/تقویت سیستم مدیریتی تنها راه حل پیشرفت

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو فراکسیون اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: به فرض برداشته شدن تمام تحریم ها نیز مشکلات اقتصادی کشور رفع نمی شود چرا که ریشه بسیاری از مشکلات کشور ما در ضعف سیستم مدیریتی است که باید هر چه سریع تر در راستای رفع این مشکل مهم که سالیان سال است ادامه دارد، گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش عصر دوشنبه در نشستی با موضوع تبیین و تحلیل مسائل سیاسی روز که در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد،‌اظهار داشت: لازم است به بررسی این موضوع بپردازیم که مشکلات جامعه به دلیل تحریم های خارجی و یا ضعف سیستم مدیریتی کشور است و هر کدام چند درصد در این مسئله نقش دارند.

وی افزود: پس از انتخابات اخیر این دیدگاه برای دولتمردان ایجاد شده که 70 درصد مشکلات کشور به دلیل تحریم ها و 30 درصد به دلیل ضعف مدیریتی است و این در حالی است که برخی کاندیداها پیش از این خلاف این موضوع را عقیده داشتند و دلیل این تغییر عقیده به طور کامل قابل تأمل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نکته مهم تأثیر این دیدگاه ها در جامعه است چرا که اگر به طور مثال مشکلات جامعه را تنها به واسطه به تحریم‌ها بدانیم این مسئله می تواند بهانه ای برای فساد برخی مدیران میانی و عملیاتی کشور باشد به گونه ای که دستگاه‌های نظارتی و مدیران بالاتر نیز نمی توانند از مدیران مذکور حساب‌کشی کنند.

وی ادامه داد: از دیدگاه کارشناسان اقتصادی اگر تمام تحریم های ظالمانه دشمنان نیز برداشته شود برخی از مشکلات کشورمان رفع نمی شود چرا که سیستم مدیریتی کشور دچار ضعف های فراوانی است.

بذرپاش اذعان داشت: زمانی که کاندیداها اهم برنامه خود را سیاست خارجی و یا هدفمندی یارانه ها و موضوعات خاص قرار می دهد باید توجیهاتی نیز برای توضیح به ثمر رسیدن یا نرسیدن آنها ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم سیاست خارجی و رفع تحریم ها را در اولویت کاری خود قرار داده بود، اضافه کرد: زمانی که الگوی رفع تحریم‌ها را فقط مذاکره بدانیم، مجبور می شویم کد «مذاکره با غربی‌ها خوب است» را برای همراهی و عدم اعتراض مردم توسعه دهیم.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس  شورای اسلامی تاکید کرد: ما نیز مذاکره را روشی قابل قبول می‌پنداریم، اما چگونگی مذاکره کردن بسیار مهم است چرا که باید توافقات طرفین مبنایی اصولی داشته باشد که به نفع هر دو طرف تمام شود.

 بسیاری  از انتقادهای توافق نامه ژنو رنگ واقعیت گرفته است

وی با تاکید بر اینکه به عقیده دولتمردان کنونی مشکل اصلی اقتصاد کشور تحریم و چاره در صحبت با سردمداران جهانی  برای رفع این تحریم ها بود ، گفت: از همان ابتدا بسیاری از منتقدان محتوای این قرارداد را مورد انتقاد جدی قرار دادند که اکنون بسیاری از این موارد رنگ واقعیت نیز گرفته است.

بذرپاش اضافه کرد: پس از توافقنامه ژنو ایران به طور تقریبی تمام تعهدات خود اجرا و آژانس هم صحت این اقدامات ایران را تأیید کرد اما در قبال انجام این تعهدات ما 3 بار تحریم و 18 بار تهدید نظامی شدیم و در کنار آن پارلمان اروپا انتخابات 24 خرداد را غیرمشروع خواند.

وی ادامه داد: دعوت به ترویج همجنس‌بازی، عدم صدور ویزا برای نماینده ایران برای اولین‌ بار در تاریخ تأسیس سازمان ملل و عدم اجازه به شرکت غربی برای سرمایه گذاری در ایران را در طول این مدت در حالی شاهد بودیم که در کنار این مسایل، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و دلاری به بانک مرکزی ما پرداخت نکرد و تعهدات هواپیمایی نیز انجام نشد.

 ارزش دارایی بنیاد علوی بیش از کل مبلغ توافقنامه ژنو بود

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: در ادامه نیز دارایی بنیاد علوی در حالی مصادره شد که ارزش آن بیش از کل مبلغ توافقنامه ژنو است.

وی بیان داشت: این توافق نامه آن قدر ضعیف است که با اجرای آن امنیت تأسیسات و اطلاعات هسته ای ما به راحتی در اختیار جاسوسان موساد و سیا در قالب جعلی بازرسان آژانس قرار می گیرد.

بذرپاش با بین اینکه در هیچ کجای توافق نامه ژنو و محتوای آن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده است، تصریح کرد: کشوری که قانون خود را نیز اجرا نمی کند چگونه امکان دارد حق غنی‌سازی که در متن قرار داد نیامده را در آینده به رسمیت بشناسد.

وی اضافه کرد: ما مخالف مذاکره نیستیم بلکه معتقدیم مذاکرات باید بر پایه شرافت ملت ایران باشد و بهترین سرنوشت را برای فرزندان آینده این کشور اسلامی  با فرهنگ غنی ایرانی رقم بزند.

 دولتمردان در راستای عادی سازی پرونده ایران در سازمان ملل بکوشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم ترین نتایج مورد انتظار از مذاکرات اظهار داشت: استراتژیک ترین راهبرد دولت در این مذاکرات باید خارج کردن پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت و عادی سازی پرونده هسته ای ایران در سازمان ملل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه هر دولتی روی کار می آید دولت قبلی را زیر سئوال برده و خدمات آن را به فراموشی می سپارد، تصریح کرد: اگر هر انتقادی از حد بگذرد ضرر آن نه تنها عاید دولت قبلی بلکه گریبان گیر دولت جدید نیز می شود.

بذرپاش اضافه کرد: نکته اینجاست که گاه از دولت های قبلی انتقادهایی می شود اما در ادامه دولت جدید به این عملکردی که خود به شدت منتقد آن بوده است،می پردازد.

 وی بیان داشت: گداپرور نامیدن طرح هدفمندی یارانه ها که توسط دولت قبلی اجرایی شد، از جمله این موارد است و این در حالی است که در ادامه دولت جدید اقدام به توزیع سید کالایی در میان مردم کرد که در دنیا تجسّم مناسبی نداشت چرا که اجرای این روش تنها متعلق به زمان‌های بحرانی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: مثال دیگر اینکه دولت محترم در ابتدا در حالیکه  بسیاری از مشکلات کشور را به دلیل تغییر سازمان مدیریت به معاونت برنامه‌ریزی می دانست اما در ادامه زمانی که مجلس اقدام به احیای سازمان مدیریت کرد، به عنوان مخالف این طرح وارد عمل شد.

خیانت فتنه گران هرگز فراموش شدنی نیست

وی در ادامه با اشاره به اینکه جدا از دعوای میان دو کاندیدا فتنه 88  پیشرفت کشور را سال ها به عقب انداخت، بیان داشت: خیانت فتنه گران هر گز فراموش شدنی نیست چراکه اگر همه مذاکرات هم بر فرض محال به نتیجه رسیده و همه تحریم‌ها برداشته شود، کشور ایران باز به نقطه اولیه وضعیت خود در سال 88 خواهد رسید.

کد N266067

وبگردی