آفتاب
یک مقام قضایی:

وظیفه دستگاه قضا اصلاح فرهنگ غلط سرمایه‌ستیزی و سرمایه‌دار ستیزی است

وظیفه دستگاه قضا اصلاح فرهنگ غلط سرمایه‌ستیزی و سرمایه‌دار ستیزی است

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: امروز تکلیف شرعی همه ملت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است و همه قوا و سازمان‌ها در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: امروز تکلیف شرعی همه ملت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است و همه قوا و سازمان‌ها در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان محمدباقر الفت در همایش نقش دستگاه قضایی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دستگاه قضایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دو وظیفه مهم دارد؛ نخست نظارت بر اجرای صحیح سیاست‌ها و دوم شناسایی فعالان اقتصادی و دستگیری از آنان است.

وی ادامه داد: با عنایت به شرایط اقتصادی که در جهان وجود دارد، بیماری‌های اقتصادی نیز همه جوامع را تهدید می‌کند. پس بر همه دستگاه‌ها واجب است تا با توجه به دستورالعمل‌های خود، این وظیفه را اجرایی کنند.

الفت با بیان این‌که «بهبود اقتصاد نیاز به فرهنگسازی دارد» گفت: فرهنگسازی باید با یک حرکت جهادی و بدون وقفه اجرا شود.

وی بر پرهیز از روزمرگی، پرداختن به پیرامون و درک حقیقت جهان، کسب علم و یافتن راه‌های جدید برای رفع موانع و مشکلات، تأکید کرد و افزود: مدیر جهادی کسی است که مدیریت کنارِ هم قرار دادن نیروها و استفاده از تجهیزات برای تحقق اهداف سازمان خود را می‌داند. پیشنهاد می‌کنم که در هر شهرستان کارگروهی ایجاد شود تا نقاط ضعف مربوط به اقتصاد مقاومتی در آن شهرستان را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، معاون آموزش و تحقیقات دادگستری کل استان خوزستان نیز در این همایش گفت: برخی کشورها به دنبال سلطه اقتصادی بر جهان هستند؛ ارکان اقتصاد کشور باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در مقابل این جریان مهاجم و سلطه طلب مقاومت کند. همچنین باید راه‌های نفوذ این جریان را بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی افزود: اقتصاد کشور باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر مقاومت، با نشاط به حیات خود ادامه دهد. وظیفه دستگاه قضایی نیز این است که فرهنگ غلط سرمایه ستیزی و سرمایه‌دار ستیزی، که همیشه موجب مشکل بوده است، را اصلاح کند.

سعدی تصرح کرد: هرچه حجم قوانین زیادتر شود، راه‌های گریز از آن نیز بیشتر می‌شود. حجم قوانین اساسی کم است؛ اما مؤثر هستند. متاسفانه در کشور حجم زیادی از قوانین و مقررات را داریم، حتی در بسیاری مواقع محاکم نمی‌توانند بر این قوانین مسلط باشند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بازرسی استان خوزستان نیز در این همایش اظهار کرد: در مکتب اسلام درس‌های ارزشمندی داریم، اما متاسفانه در خصوص آن‌ها هنوز به باور نرسیده‌ایم. به طور مثال در مکتب اسلام ثروتمند شدن با کسب حلال مانعی ندارد.

غلامحسین کرمی افزود: متاسفانه نوع جدیدی از برده داری و استثمار جهان سوم در جریان است و آن، ترویج مصرف گرایی است. کشورهای صنعتی از مکتب پروتستان، که هرگونه اسراف و ولخرجی را ناشایست و کسب درآمد را شایسته می‌شمارد، بهره گرفتند و به ثروت دست یافتند؛ اما سبک زندگی مصرف گرایی را در جهان سوم ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای جهاد اقتصادی، تصریح کرد: ضمن حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، با هرگونه زراندوزی که نامشروع باشد مقابله می‌کنیم. یکی از اقدامات سازمان بازرسی در خوزستان، پیگیری مصوبات مقام معظم رهبری در خصوص استان به ویژه احیا و بهسازی 800 هکتار اراضی استان است که متاسفانه سال‌ها مغفول مانده است.

وی افزود: تاکنون اقدامات زیادی در حوزه بازرسی صورت گرفته است، اما بدون برنامه‌ریزی و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی بوده است.

کرمی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی، اظهار کرد: امسال در تلاش هستیم تا با کاهش حجم پرونده‌ها، کیفیت رسیدگی به آن‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N266037

وبگردی