آفتاب

فرمانده ناتو:روسیه ممکن است بدون مداخله نظامی در شرق اوکراین به اهدافش برسد

فرمانده ناتو:روسیه ممکن است بدون مداخله نظامی در شرق اوکراین به اهدافش برسد

فرمانده ارشد نظامی ناتو در اروپا اعلام کرد که دیگر فکر نمی کند نیروهای عادی نظامی روسیه وارد شرق اوکراین خواهند شد. وی همچنین گفت که روسیه احتمالا بدون مداخله نظامی به اهدافش در شرق اوکراین دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "فلیپ بریدلاو"، فرمانده نیروهای آمریکایی گفت: تفسیر روسیه درباره اینکه تنها مخالفان دولت اوکراین در شرق این کشور دست به اقداماتی می‌زنند کاملا نادرست است و مشخص است که سربازانی از نیروهای ویژه روسیه در حال انجام عملیات در شرق اوکراین هستند. همانطور که پیش از الحاق شبه جزیره کریمه در این منطقه حضور داشتند.

این مقام ارشد ناتو گفت: به یاد داشته باشید که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حضور نیروهای این کشور در کریمه را انکار می‌کرد و هم اکنون نیز بر حضور این نیروها در این شبه جزیره اذعان دارد. همین طور نیروهای روسی هم اکنون در شرق اوکراین حاضر هستند اما دولت مسکو این امر را انکار می‌کند. آنچرا که در کریمه رخ داد دقیقا در حال به وقوع پیوستن در شرق اوکراین است.

روسیه ده‌ها هزار تن از سربازان خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده و این امر باعث این نگرانی شده که مسکو ممکن است نیروهای زمینی خود را برای حفاظت از حقوق روس‌ها در شرق اوکراین به منطقه وارد کند.

بریدلاو همچنین گفت: تا یک هفته پیش گمان می‌کردم که احتمال دارد روسیه به واکنش نظامی در اوکراین دست بزند تا به تامین امنیت و حفاظت از جان روس زبان‌ها در این منطقه بپردازد اما هم اکنون به این امر معتقد نیستم. من می‌دانم که پوتین ممکن است برای دستیابی به اهدافش در شرق اوکراین دست به هرکاری بزند اما هیچ گاه وارد مداخله نظامی و اعزام سربازان روس به داخل اوکراین نمی‌شود.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در ادامه گفت: در این مورد من گمان می‌کنم که این اقدام روسیه برای ناتو مشکل آفرین باشد چرا که اگر نیروها نزدیک مرز نشوند ما نمی‌توانیم دست به اقدام سریع بزنیم.

بریدلاو همچنین با استفان هارپر، نخست وزیر کانادا دیدار و درباره مساله روسیه و اکراین به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام

کد N265994

وبگردی