آفتاب

حاضری: تخریب دولت موجب تضعیف نظام می‌شود/اصلاح‌طلبان از دولت حمایت کنند

حاضری: تخریب دولت موجب تضعیف نظام می‌شود/اصلاح‌طلبان از دولت حمایت کنند

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: نهادهای قدرتمندی که منابع عظیم رانتی را از دولت گذشته با شرایط تحریم در اختیار داشته‌اند، اکنون با مدیریت بسیاری از رسانه‌های خود به تخریب دولت روی آورده‌اند.

علی‌محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این اعتقاد که "شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به نهادهای خاص اقتصادی،‌ نظامی و امنیتی، میدان‌دار اقدامات تخریبی علیه دولت شده‌اند"، اظهار کرد: این نهادها از وضعیت سیاسی قبل از دولت یازدهم سود می‌بردند و اکنون با تکیه بر منابع رانتی خود علیه دولت منافع آنها به خطر انداخته اقدام می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه، در زمینه عدم انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی اینطور مطرح شد که این اقدام مردم به دلیل وجود بی‌اعتمادی به دولت بوده است. به نظر من بخشی از این اظهارنظر صحیح است زیرا سرمایه اجتماعی دچار آسیب شده است اما کاهش اعتماد عمومی ناشی از عملکرد دولت‌های نهم و دهم بود که اصولگرایان در آن حضور داشتند. در آن سال‌ها در پرتو اقدامات اشتباهی که انجام گرفت، اعتماد به دولت از بین رفت و اکنون هم توفیق رئیس‌جمهور در رفع این بی‌اعتمادی، کم بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه "پس از سرخوردگی و یأس مردم از دولت‌های نهم و دهم و عملکرد اصولگرایان،‌ احساس امیدواری در مردم نسبت به این دولت بوجود آمد"، گفت: اکنون مخالفان، دولت را ناکارآمد جلوه می‌دهند تا از مردم از این دولت ناامید شوند اما باید به این نکته اشاره کرد که مردم در گذشته از عملکرد اصولگرایان ناامید شدند و اگر امروز هم از دولت ناامید شوند، این امر در واقع موجب تضعیف نظام خواهد شد زیرا امید به اصلاح از بین می‌رود.

حاضری با اشاره به رویکرد دولت در مقابل تخریب‌کنندگان، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت درباره وارد نشدن به حاشیه‌ها صحیح است؛ البته انفعال و بی‌اعتنایی هم صحیح نیست، همانطور که رویارویی مستقیم با تخریب‌کنندگان نیز کار اشتباهی است. دولت اکنون باید در جامعه روشنگری کند و اطلاعات دقیقی از وضعیت کشور در اختیار مردم بگذارد و مردم را در جریان نابسامانی‌های گذشته قرار دهد.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به نقش اصلاح‌طلبان در حمایت از دولت در مقابل تخریب‌ها، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان باید نگاهی کاملا نظارتی،‌ هوشیارانه و دقیق نسبت به عملکرد دولت داشته باشند و اگر ضعفی دیده شد آن را بیان کنند. در مقابل، اصلاح‌طلبان باید شرایط دولت را در نظر بگیرند و به مردم درباره موانع و کاستی‌های دولت توضیح دهند. در واقع اصلاح‌طلبان باید نقد منصفانه را با تاکید بر توجه شرایط دولت، مبنا قرار دهند.

انتهای پیام

کد N265903

وبگردی