آفتاب

دعوت دمشق از کشورهای «دوست» برای اعزام ناظران انتخاباتی

دعوت دمشق از کشورهای «دوست» برای اعزام ناظران انتخاباتی

خبرگزاری سوریه گزارش داد، دمشق با ارسال دعوت‌نامه‌هایی از روسیه، چین، هند، برزیل، آفریقای‌جنوبی، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، اکوادور و ارمنستان خواسته است افرادی را برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعزام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمد جهاد لحام، رئیس مجلس سوریه اعلام کرد که دمشق از کشورهای دوست دعوت کرده است هیات‌هایی را به سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعزام کنند؛ انتخاباتی که قرار است سوم ژوئن برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما گروه‌هایی از کارشناسان را از کشورهایی که موضع واقع‌بینانه در قبال رویدادهای سوریه اتخاذ کرده‌اند، دعوت کرده‌ایم و در صورتی که دعوتمان برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی آزاد در فضایی دموکراتیک را بپذیرند، از آنها قدردان خواهیم بود.

لحام در پیام خود ادامه داده است: 24 تن از جریان‌ها و احزاب مختلف نامزد شده‌اند و نماینده همه جامعه سوریه و تشکل‌های متنوع اجتماعی و سیاسی هستند.

وی افزود: باعث خرسندی من است که از شما دعوت کنم گروهی از اعضای پارلمان‌های محترم خود و از متخصصان در امر انتخابات در کشورهایتان را که دوست سوریه هستند برای همراهی انتخابات ریاست جمهوری به کشور ما بفرستید و از روند آن مطلع شوید زیرا ما به مواضع واقعگرایانه و حامیانه شما از ملت سوریه و حمایت از حق سوری‌ها در انتخاب نامزد برای ریاست جمهوری و حمایت از حق ملت این کشور در رقم زدن آینده سیاسی اش آن هم با سلامت و آزادی و شفافیت بدون مداخله خارجی ایمان داریم.

لحام گفت: از پارلمان‌ها، کشورها، ملت‌های شما و همه کشورهای دوست دیگری که همواره از وحدت، حاکمیت و حق ملت سوریه در انتخاب آینده سیاسی بدون دیکته یا مداخله خارجی حمایت‌ کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

کد N265871

وبگردی