آفتاب

رییس سابق پرهوادارترین باشگاه ترکیه محاکمه می شود

رییس سابق پرهوادارترین باشگاه ترکیه محاکمه می شود

آنکارا - ایرنا- ˈ عزیز ییلدریم ˈ رییس سابق باشگاه فنرباغچه پرهوادارترین باشگاه در ترکیه توسط دادگاهی در استانبول محاکمه می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، دادگاهی در استانبول امروز در پی رد درخواست تجدید نظر ییلدریم توسط دادگاه عالی قضایی این کشور اعلام کرد که بزودی محاکمه ییلدریم آغاز خواهد شد.

ییلدریم چندی پیش در پی رد درخواست تجدیدنظرش از دادگاه عالی قضایی این کشور، از ریاست این باشگاه کناره گیری کرد.

دادگاه عالی تجدیدنظر ترکیه حکم مجازات حبس «عزیر ییلدریم» رییس باشگاه فوتبال فنرباغچه پر هوادارترین باشگاه در ترکیه را به اتهام تبانی تایید کرد.

ییلدریم 61 ساله قرار است با ابلاغ این حکم بلافاصله برای پشت سر گذاشتن حبس دو سال و 8 ماه راهی زندان شود.

وکیل مدافع ییلدریم در پی صدور این حکم گفت: دادگاه تجدیدنظر درخواست لغو حکم مجازات را رد کرده و اکنون فقط راه باقی مانده برای ییلدریم به منظور رهایی از مجازات زندان، مراجعه به دادگاه قانون اساسی با عنوان کردن این مساله که محاکمه وی عادلانه نبوده است، می باشد.

ییلدریم ژوئیه سال 2012 در دادگاه بدوی به اتهام تشکیل یک سازمان تبهکار به حبس دو سال و شش ماه و به اتهام مشارکت در تبانی در مسابقات فوتبال به حبس سه سال و نه ماه محکوم شد.

دادگاه عالی تجدیدنظر ترکیه، ماه ژانویه این حکم را تایید کرد اما رییس باشگاه فنرباغچه این حکم را سیاسی خواند و تجدیدنظر در آن را خواستار شد.

علاوه بر عزیز ییلدریم، حدود 100 نفر دیگر در این پرونده محکوم شده اند.

خاورم ** 230/536
کد N265806

وبگردی