آفتاب

وزیران خارجه روسیه و اوکراین در آستانه یک نشست اروپا وارد وین شدند

وزیران خارجه روسیه و اوکراین در آستانه یک نشست اروپا وارد وین شدند

تهران؛ ایرنا- در آستانه یک نشست شورای اروپا که انتظار می رود تحت سلطه بحران اوکراین قرار گیرد ، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و آندری دشچیتسیا همتای اوکراینی اش روز دوشنبه وارد وین شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، ˈ جرالد فلیشمان ˈ سخنگوی وزارت خارجه اتریش گفت : لاوروف و دشچیتسیا قرار است بعدا در یک میهمانی شام کاری حضور یابند ولی این یک دیدار دوجانبه نخواهد بود بلکه دیگر وزیران خارجه نیز در این میهمانی شرکت خواهند کرد. ˈ

آخرین باری که گمان می رود لاوروف و دشچیتسیا رسما با یکدیگر دیدار کرده باشند در تاریخ هفدهم آوریل در ژنو و هنگام یک توافق برای حل بحران اوکراین بود.

مسکو دولت اوکراین را که تحت حمایت غرب قرار دارد به رسمیت نمی شناسد.

این توافق بی نتیجه ماند ولی فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه گفت : وی در حال مذاکرات با روسیه ، امریکا و اتحادیه اروپا در مورد برگزاری یک کنفرانس صلح دیگر در سوییس است .

انتظار می رود حدود 30 وزیر خارجه از 47 کشور عضو شورای اروپا از جمله ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در گردهمایی روز سه شنبه حضور یابند. اما اشتاین مایر و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در این اجلاس حضور ندارند.

قرار است در نشست شورای اروپا جایگاه مردم سالاری ، حقوق بشر و همکاری در داخل اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد ولی بعدا یک ناهار کاری برای بررسی وضعیت اوکراین ترتیب خواهد یافت.

دانیل هویلتگن سخنگوی شورای اروپا گفت :ˈ باید نه تنها از نظر لفاظی بلکه در عمل تنش ها کاهش یابد. شورای اروپا می تواند به یافتن یک راه حل کمک کند. ˈ

مترجمام 1403 ** 1917
کد N265805

وبگردی