آفتاب

حضور نظامی امریکا در یک پایگاه نظامی جیبوتی

حضور نظامی امریکا در یک پایگاه نظامی جیبوتی

ترهان ؛ ایرنا - خبرگزاری فرانسه گزارش داد:امریکا روز دوشنبه دسترسی بلندمدت به یک پایگاه نظامی در جیبوتی را که از آن برای ماموریت های نظامی از جمله حملات هواپیماهای بدون سرنشین به یمن و شاخ افریقا استفاده می کند تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا و ˈاسماعیل عمر گویله ˈ همتای جیبوتیاییس در جمع خبرنگاران در کاخ سفید از تجدیدˈ اجاره بلندمدت ˈ پایگاه ˈ کمپ لمونیر خبر دادند.

اوباما گفت :ˈ کمپ لمونیر برای کار ما در سراسر شاخ افریقا و همچنین سراسر منطقه فوق العاده اهمیت دارد. ˈ

وی افزود :ˈ ما از میزبانی جیبوتی بسیار قدردانی می کنیم . ˈ

اوباما در ادامه اظهار کرد : در کل نگه دای این تاسیسات حیاتی در جیبوتی بدون همکاری رییس جمهوری مقدور نبود و ما از موافقت وی با حضور بلندمدت ما بسیار سپاسگزاریم . ˈ

گویله گفت : امریکا و جیبوتی در افریقای شرقی در ˈ مشارکت استراتژیک ˈ برای برخورد با مبارزه علیه تروریسم ، دزدی دریایی و قاچاق انسان در منطقه پیوند خورده اند.

ارتش امریکا از لمونیر پایگاهی که حدود چهار هزار پرسنل امریکایی و متحدانش در آن بسر می برند، به عنوان یک منطقه تعیین کننده برای دست زدن به حملاتی علیه شبه نظامیان القاعده در یمن و نیروهای الشبات در سومالی استفاده می کند.

به دنبال ابراز نگرانی جیبوتی در مورد تصادف پهپادهای امریکا و هواپیماهای تجاری ، واشنگتن موافقت کرد پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین خود در لمونیر را که در نزدیکی فرودگاه بین المللی جیبوتی قرار دارد؛ به یک محل دورافتاده انتقال دهد.

مترجمام 1403 **1917
کد N265765

وبگردی