آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

20 کشته و زخمی در انفجار خودرو بمبگذاری در صلاح الدین/زندان مستحکم داعش در فلوجه

20 کشته و زخمی در انفجار خودرو بمبگذاری در صلاح الدین/زندان مستحکم داعش در فلوجه

کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در صلاح الدین و وجود زندان مستحکم از سوی داعش برای نگهداری مخالفان و نظامیان در آن از مهمترین اخبار عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع عراقی اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی رستورانی در طوزخورماتو در استان صلاح الدین پنج نفر کشته و پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

در بغداد سه غیرنظامی بر اثر حملات مسلحانه کشته شدند. این افراد در مناطق الطارمیه، سبع البور و مدائن در بغداد کشته شدند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی هفت مظنون تروریستی را در بصره بازداشت کردند.

در استان موصل نیروهای امنیتی عراق یک عامل انتحاری که قصد هدف قرار دادن یک مرکز ایست بازرسی را داشت به هلاکت رساندند.

در الانبار نیروهای واکنش سریع عراق پنج فرد مسلح را کشتند و شش نفر دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر علی ابراهیم فرمانده عملیات البادیه و الجزیره اعلام کرد: نیروهای امنیتی یک انبار حاوی ماده سی فور را در منطقه الجزیره کشف و آنرا منهدم کردند.

یک منبع وابسته به پلیس در استان صلاح الدین اعلام کرد: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در هنگام عبور گشتی ارتش عراق در منطقه الصینیه در شمال تکریت چهار نفر از نیروهای عراقی زخمی شدند.

در شرق بغداد افراد مسلح ناشناس یک کارمند وزارت صنایع عراق را کشتند.

یک منبع مسئول در فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد: داعش زندانی مستحکمی در فلوجه در اختیار دارد که غیرنظامیان و افراد پلیس و ارتش را در آنجا نگهداری می کند.

به گفته این منبع عراقی، داعش افرادی که با افکار آنها مخالفت کنند و خواستار خروج آنها از فلوجه و بازگشت پلیس شوند را بازداشت و زندانی می کنند. این منبع از درگیری های مسلحانه ارتش با تروریستها داعش در نزدیکی مرز با سوریه و هلاکت سه نفر از آنها و انهدام یک تونل زیر زمینی متعلق به آنها خبر داد.

یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در داخل خودرویی در خیابان بیست منطقه البیاع در جنوب بغداد یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

 

کد N265672

وبگردی