آفتاب
لاریجانی در دیدار با نعلبندیان:

ایران حامی سپردن سرنوشت سوریه به مردم این کشور است

ایران حامی سپردن سرنوشت سوریه به مردم این کشور است

رایزنی مقامات سیاسی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی برای پیگیری منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی به طور قطع تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر تعمیق و تحکیم دوستی‌های ایران و ارمنستان در دراز مدت دارد که باید مقامات دو کشور از این ظرفیت به طرز شایسته‌ای استفاده کنند.

رئیس مجلس گفت: راه حل سیاسی و استفاده از ابزار گفت‌وگو و مذاکره به همراه سپردن سرنوشت این کشور به دست مردم آن همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "ادوارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به حسن همجواری و روابط مسالمت‌آمیز ایران و ارمنستان در سال‌های متمادی گذشته، از روند رو به رشد مناسبات فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری‌های نزدیکی میان ایران و ارمنستان وجود دارد که باید با مساعی مشترک برای حداکثر سازی آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: با توجه با نگاه مثبت مجلس به همکاری‌های ایران و ارمنستان، بسترهای لازم برای ارتقای سطح همکاری‌ها در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و تبادل کالا وجود دارد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: رایزنی مقامات سیاسی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی برای پیگیری منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی به طور قطع تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر تعمیق و تحکیم دوستی‌های ایران و ارمنستان در دراز مدت دارد که باید مقامات دو کشور از این ظرفیت به طرز شایسته‌ای استفاده کنند.

لاریجانی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه، اظهار داشت: راه‌حل سیاسی و استفاده از ابزار گفت‌وگو و مذاکره به همراه سپردن سرنوشت این کشور به دست مردم آن همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

همچنین در این دیدار "ادروارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان نیز در سخنانی، رایزنی‌های سیاسی و پارلمانی را در ارتقای سطح مناسبات دو کشور بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: دولت و مجلس ارمنستان از تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان مجالس و دولت‌های ایران و ارمنستان حمایت می‌کند.

وی هم‌چنین در مورد مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، افزود: ارمنستان از روند مذاکرات هسته‌ای ایران دفاع می‌کند.

وزیر خارجه ارمنستان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران هرچه سریع‌تر به توافق نهایی منجر شده و شاهد تأثیرات آن در گسترش هر‌چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

"نعلبندیان" در ادامه این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه و اوکراین با لاریجانی رایزنی و تبادل‌نظر کرد.

کد N265664

وبگردی