آفتاب
رجایی:

ایرانیان خارج از کشور حدود چهار هزار میلیارد دلار سرمایه دارند

ایرانیان خارج از کشور حدود چهار هزار میلیارد دلار سرمایه دارند

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون فرهنگی- اقتصادی ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور سرمایه های ملی هستند، گفت: براساس برآورد ما آنان حدود چهارهزار میلیارد دلار سرمایه دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عباس رجایی روز دوشنبه در نشست مشترک فراکسیون فرهنگی- اقتصادی ایرانیان خارج از کشور مجلس با محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و جانشین رییس جمهوری در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: ما به ایرانیان خارج از کشور به عنوان سرمایه های ملی و فرهنگی نگاه می کنیم.

وی با یادآوری اینکه باید نگاهمان نسبت به ایرانیان خارج از کشور فراتر از مرزها باشد افزود: ما نباید به ایرانیان خارج از کشور به عنوان یک ضدانقلاب و یا افرادی که می خواهند جاسوسی کنند نگاه کنیم.

رییس فراکسیون فرهنگی- اقتصادی ایرانیان خارج از کشور مجلس با تاکید بر اینکه هر کدام از ایرانی های خارج از کشور سفیر و رایزن فرهنگی برای ما هستند گفت: ما ظرفیت های متخصص در خارج از کشور بسیار داریم که باید از آنان استفاده کنیم.

رجایی خاطر نشان کرد: براساس برآورد ما ایرانیان خارج از کشور در حدود چهار هزار میلیارد دلار سرمایه دارند.

وی خاطر نشان کرد: ایران باید تلاش کند آنان به کشورشان بیایند و در اینجا سرمایه گذاری کنند؛ در کنارش باید برای آنان سود بیشتر و احساس امنیت روانی و آرامش ایجاد کنند.

این نماینده مجلس افزود: برخی مواقع دیپلماسی غیررسمی بیشتر از دیپلماسی رسمی جواب می دهد؛ ما در حدود پنج میلیون ایرانی خارج از کشور داریم.

سیام(3)** 9121 **م.ب**1449
کد N265564

وبگردی