آفتاب
نماینده پارلمان سوریه:

هجمه های حامیان تروریست علیه انتخابات سوریه بی ثمر است/سوری ها تصمیم گیرنده اصلی هستند

هجمه های حامیان تروریست علیه انتخابات سوریه بی ثمر است/سوری ها تصمیم گیرنده اصلی هستند

یکی از نمایندگان پارلمان سوریه ضمن کم اهمیت توصیف کردن مواضع کشورهای حامی تروریسم درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مردم سوریه را تصمیم گیرنده اصلی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس، ماریا سعاده نماینده پارلمان سوریه گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در موعد مقرر و مطابق قانون اساسی برگزار خواهد شد. برگزاری این انتخابات در واقع بخشی از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است و این برخلاف انتقادهای برخی کشورهای حامی تروریست در سوریه است.

وی افزود: ما در سوریه به انتقادهای کشورهای حامی تروریسم توجهی نمی کنیم زیرا ملت سوریه به کشور، قانون اساسی و رهبران خود اعتماد دارد و از راه انتخابات در راستای انتخاب نماینده واقعی خود به طور شفاف و آزادانه حرکت می کند.

نماینده پارلمان سوریه بیان کرد: کمیته هایی از سوی مجلس برای خنثی کردن توطئه های علیه سوریه تشکیل شده است و این کمیته ها خواهند کوشید که در مجامع بین المللی تصویر واقعی از سوریه به جهانیان عرضه کنند.

ماریا سعاده درباره آینده سوریه تاکید کرد: من همواره حامی گفتگوی ملی برای حل بحران سوریه بوده ام و گفتگوهای سوری-سوری باید انجام شود.

وی درباره اخبار ضد و نقیضی که درباره استعفای اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل درباره سوریه گفته می شود و تاثیر آن در نشست ژنو گفت: نشست ژنو یک و دو برگزار شد اما نتیجه ای از آن برای ملت سوریه به دست نیامد. ادامه فعالیت یا استعفای الابراهیمی اهمیتی ندارد زیرا حل بحران سوریه به دست خود سوری ها رقم می خورد.

کد N265421

وبگردی