آفتاب

زاکانی :برای هیچ مسئولیتی کاندیدا نمی‌شوم

زاکانی :برای هیچ مسئولیتی کاندیدا نمی‌شوم

زاکانی در رابطه با تعیین کاندیدای فراکسیون اصولگرایان برای انتخابات هیات رییسه مجلس و این‌که آیا خود برای این مسئولیت کاندیدا می‌شود، گفت: کاندیدای فراکسیون اصولگرایان هنوز معلوم نشده است و بنده نیز برای هیچ مسئولیتی کاندیدا نمی‌شوم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با برنامه جمعیت رهپویان برای انتخابات آتی مجلس، تصریح کرد: مثل گذشته حتما برنامه خواهیم داشت اما هنوز در این حوزه ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی در جواب این سوال که آیا برای انتخابات آینده مجلس کاندید می‌شوید؟‌گفت: من نمی‌دانم که چقدر حیات خواهم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در جواب این سوال که اقدام جدی اصولگرایان برای ایجاد وحدت در انتخابات پیش‌رو چه خواهد بود با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان دغدغه تشکیل شورای واحد اصلاح‌طلبی را دارند، توضیح داد: به نظر من کار اصلاح‌طلبان اقدامی زودرس است و آسیب می‌رساند و ان‌شاءالله اصولگرایان هم اقدامات لازم را انجام خواهند داد اما نه زود هنگام پس برنامه‌های منسجمی را سر موقع خواهند داشت.

زاکانی همچنین در رابطه با جبهه جانبازان انقلاب اسلامی توضیح داد: بنیان این جمع را عده‌ای از افراد جانباز خاصه جانبازان با درصد بالای جانبازی تشکیل داده است و اساس کارشان پیگیری دغدغه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است و قاطبه آنها از کسانی هستند که مدارج عالی حوزوی و دانشگاهی را طی کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که هیات موسس جبهه جانبازان انقلاب اسلامی درخواست‌های خود را تنظیم کردند تا تقدیم وزارت کشور کنند، گفت: رابط جبهه جانبازان انقلاب اسلامی با وزارت کشور نیز معرفی شده‌ و بنده نیستم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که انتخابات موقتی را امروز برگزار کرده‌ایم تا با مشارکت‌پذیری بتوانیم کار را شروع کنیم، توضیح داد: پس از تایید اعضای هیات موسس توسط وزارت کشور و تایید اساسنامه و مرامنامه جبهه که به طور موقت اهداف و سیاست‌های آن منعکس شده است برابر اساسنامه مصوب وزارت کشور، مجمع خود را برگزار خواهیم کرد.

زاکانی افزود: در جمع نمایندگان وزارت کشور هم به صورت قانونی انتخابات اصلی برای شورای مرکزی را برگزار خواهیم کرد پس انتخابات امروز موقت و برای ایجاد زمینه‌سازی مشارکت در میان اعضای جمع بوده است.

وی تاکید کرد: اساسنامه جبهه جانبازان انقلاب اسلامی به تصویب وزارت کشور نرسیده است اما هیات موسس اسامی را نوشته و فرم را تقدیم وزارت کشور کرده است.

انتهای پیام

کد N265381

وبگردی